רגע לפני הסוף – נפתחה היום (ד') אחת ההגרלות האחרונות במסגרת תוכנית "מחיר למשתכן". מדובר בהגרלה עבור 300 יחידות דיור מוזלות ב-5 יישובים באזורי הפריפריה. על פי המדיניות החדשה במשרד הבינוי והשיכון שנקבעה לפני כשנה, הגרלות במסגרת תוכנית הדיור המוזל יכולות להיפתח רק לאחר קבלת היתר בנייה או היתר בתנאים עבור הפרויקט, על מנת לקצר את זמן ההמתנה של הזכאים עד למועד בחירת הדירה.
על כן למרות שהתוכנית של שר האוצר לשעבר, משה כחלון, בוטלה והוחלפה ביוזמת "מחיר מופחת" של שר השיכון הנוכחי, יעקב ליצמן, מדובר בפרויקטים שהקבלנים המקדמים אותם זכו במכרזים עוד בטרם ביטולה, רק כעת קיבלו היתרים מהוועדות המקומיות לתכנון ולבנייה – מה שאיפשר את פתיחת ההגרלה רק כעת.
1 צפייה בגלריה
ניר מסיקה ופרויקט מחיר למשתכן במעלות
ניר מסיקה ופרויקט מחיר למשתכן במעלות
פרויקט מחיר למשתכן בצפון הארץ
(צילום: גיל נחושתן)
ההגרלה חלה על דירות ביישובים באר שבע (83 יחידות דיור), ג'סר א-זרקא (72 יחידות דיור), עמנואל שבאזור השומרון (58 יחידות דיור), נצרת (44 יחידות דיור) וקריית שמונה (26 יחידות דיור). ביישובים קריית שמונה, נצרת וג'סר א-זרקא יינתנו מענקים לרוכשים בגובה של 40-60 אלף שקל.
הרישום להגרלה יהיה פתוח במשך שבועיים וייסגר בתחילת אפריל. דירות אלה יתווספו לכ-80 אלף יחידות דיור שכבר הוגרלו במסגרת התוכנית ב-90 יישובים (מתוך כ-100 אלף דירות ששווקו לקבלנים. על פי נתוני המשרד, נכון להיום, למעלה מ-65 אלף יחידות דיור קיבלו היתרי בנייה או היתרים בתנאים, כלומר ניתן להתחיל לבנות אותן.
אריאל רוזנברג, ראש אגף בכיר שיווק במשרד הבינוי והשיכון, מסר: "משרד הבינוי והשיכון ממשיך לפרסם הגרלות ולקדם את התוכניות לדיור בר השגה למען הזוגות הצעירים וחסרי הדירה. בהתאם להחלטת המדיניות שהתקבלה לפני כשנה, הזכאים בפרויקטים השונים ימתינו זמן קצר ביותר בין פרסום ההגרלה והזוכים בה ועד הליך בחירת הדירות ורגע חתימת החוזה. כך גם יקבלו מידע משמעותי יותר כבר בהליך ההגרלה. בהגרלות שמפורסמות היום, הליך בחירת הדירות בפרויקטים השונים צפוי להתחיל כבר בשבועות הקרובים".