חטיבת המטענים של אל על הודיעה היום (ה') כי תחל בעוד שבועיים להוציא טיסות מטען מישראל לדובאי באיחוד האמירויות. הטיסות, שיתבצעו במטוס בואינג 747 שחכרה החברה מ"אטלס אייר" האמריקנית, יבצעו עצירת ביניים בנמל התעופה בלייז' בבלגיה. הטיסה הראשונה בקו, כך על פי לוח הטיסות המתוכנן, תתבצע ב-16 בספטמבר ותכיל מוצרי חקלאות והיי-טק. בכוונת החברה להפעיל את הקו במתכונת שבועית מידי יום רביעי.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
רונן שפירא, מנהל חטיבת המטענים באל על, אמר ל-ynet כי "רצינו גם אנחנו להרגיש את משקי כנפי ההיסטוריה, אז רצנו מהר. מהיום שהודיעו על ההסכם המתגבש, ניסינו להרים את הטיסה הזאת. המתנו שבועיים לאישורים שהגיעו לשמחתי הבוקר".
1 צפייה בגלריה
מטוס אל על נחיתה נמל תעופה אבו דאבי איחוד האמירויות
מטוס אל על נחיתה נמל תעופה אבו דאבי איחוד האמירויות
מטוס אל על נחיתה נמל תעופה אבו דאבי איחוד האמירויות
(צילום: רויטרס)
שפירא הוסיף כי "המטוסים ימריאו מנתב"ג, יעשו עצירה בלייז' שם יפרקו סחורה את הסחורה לאירופה ומשם הסחורה תמשיך יחד עם סחורה נוספת מאירופה לאיחוד האמירויות".
"הטיסה הזו היא פתח עסקי חדש. ככל שנהיה יותר מהירים נצליח להגיע ליותר שווקים. אנחנו בונים את השוק הזה והביקושים יגיעו, אין לי ספק שתהיה כדאיות לטיסות מטען מישראל לדובאי, השאלה היא רק מתי וכמה", מציין שפירא.
לדבריו, מאז קידום יחסי הנורמליזציה, קיבלה אל על מטענים פניות מלקוחות בישראל ודובאי שהביעו עניין בקו החדש. "מיננו נציג שלנו בדובאי שהתחיל כבר פעילות מסחרית שם".
באל על מתכוונים החל מה-21 לחודש להחזיר בהדרגה את פעילות מטוסי הדרימליינר 787 בצורה מצומצמת להטסת מטען ליעדים במזרח הרחוק כדוגמת הונג קונג, שנגחאי ומומבאי בהודו.
במידה והסעודים יאפשרו מעבר מטוסים ישראלים לאיחוד האמירויות, כפי שהצהירו אתמול (ד'), גם עבור הטסת מטען ייתכן שבאל על ישקלו לבצע טיסות מטען ישירות מישראל לאיחוד האמירויות בהתאם לביקושים.