ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אחר הצהריים (ב') דיון בראשותו עם יושבי ראש ועדי השווקים, על מנת לגבש מתווה לחזרה הדרגתית של השווקים לפעילות. סוכם כי משרד רה״מ בשיתוף משרד הכלכלה, משרד הבריאות, המל״ל ונציגי ועדי השווקים יגבשו מתווה לחזרה של השווקים לפעילות, בכפוף לוויסות הכניסה למתחמים ושמירה על כללי הריחוק החברתי לפי כללי ה״תו הסגול״.
בדיון השתתפו, בין השאר, גם ראש עיריית ירושלים משה לאון ויושבת ראש ועד שוק מחנה יהודה טלי פרידמן. לאון ופרידמן הציגו לנתניהו מתווה לפתיחת שוק מחנה יהודה, שעיקרו: גידור כל שוק מחנה יהודה, הצבת 30 פקחים מצד עיריית ירושלים, בדיקת חום לכל באי השוק ובדיקה האם יש להם מסכות; הכנסת עד 250 איש בעת ובעונה אחת לשטח של 30 אלף מטר, ויצירת פס אדום של שני מטר מכל דוכן - כך שהקונה יעמוד במרחק של שני מטר מהמוכר. הקונה לא יוכל למשש את הסחורה - ורק המוכר יוכל לארוז לו.
3 צפייה בגלריה
חתול
חתול
שוק מחנה יהודה בימי קורונה
(צילום: ראשית)
רה"מ נתניהו שאל בדיון מדוע אי אפשר לפתוח את השוק לפי המתווה הזה, ובמשרד הבריאות הסבירו ששוק מחנה יהודה ממוקם בסמיכות לשכונות חרדיות עם אחוזי תחלואה גבוהים. מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימנטוב הציע לייצר אפליקציה חדשה מלבד מגן. פרידמן ענתה לו: "אתה חורץ פה את גורל השוק, כי עד שאפליקציה כזאת תפותח יעברו מספר שבועות. זה גזר דין מוות על השווקים".

פרידמן קראה בשיחה לרה״מ להפסיק את האפליה ולפתוח את השווקים לאלתר. "ראש העיר ירושלים בנה מתווה שהופך את שוק מחנה יהודה למקום הבטוח ביותר מבין כל הסופרים, מכוני היופי, המספרות ואיקאה גם יחד. הנזק שלנו ושל החקלאים בישראל עומד על כ-100 מיליון שקל. הגענו לפת לחם ובשבוע שעבר אמרתי בשם הסוחרים שאם הממשלה לא תפתח את השוק, נפתח אותו בכל זאת. זה לא היה מתוך מטרה לאיים, זה הגיע ממקום שאין לנו מה להפסיד.
"אנחנו חווים קורונה כלכלית וזועקים לכם למכונת הנשמה שתציל אותנו. לא ביקשנו מענקים, לא ביקשנו פיצויים, ביקשנו רק לתת לנו לקום בבוקר ולחזור להתפרנס בכבוד. הסופרים הפכו למונופול ומוקד התעשרות על חשבון האזרחים, כי באין תחרות, מה הבעיה להעלות מחירים? תתחשבו בנו, יש כאן אלפי משפחות עם דמעות בעיניים ולב שבור. כשיחזרו הגנים, איך ישלמו לגננות ההורים? אדוני ראש הממשלה, זו לא אזעקת סרק, זהו צבע אדום, ולצערנו, איש לא מספק לנו כיפת ברזל שתגן עלינו מהטילים הכלכליים", אמרה.
3 צפייה בגלריה
הדיון בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נציגי ועדי השווקים
הדיון בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נציגי ועדי השווקים
הדיון בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נציגי ועדי השווקים
3 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ועד שוק מחנה יהודה טלי פרידמן
ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ועד שוק מחנה יהודה טלי פרידמן
ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ועד שוק מחנה יהודה טלי פרידמן
ראש הממשלה ביקש מפרידמן שתרכז את כלל מיתווי הפתיחה שהציעו השווקים בארץ ותיפגש לשיחה עם בר סימנטוב, ממלא מקום מנכ"ל משרד רה"מ רונן פרץ ושר הכלכלה אלי כהן במטרה למצוא מתווה מוסכם שאותו יציגו בפני רה"מ מחר (יום שלישי). נתניהו ביקש מנציגי השווקים ש"לא יפתחו ציפיות וכי הוא לא מבטיח להם כלום".
ראש עיריית ירושלים משה לאון אמר בדיון: "תנו לי את המושכות. אם השוק לא פועל כשורה תסגרו אותו".