הטבות למשקיעים באזורי התעשייה באשקלון: שר האוצר ישראל כץ ושר הכלכלה עמיר פרץ חתמו היום (א') על תיקון התוספת השנייה לחוק עידוד השקעות הון, כך שאזורי התעשייה המרחביים בעיר אשקלון שטרם נכללו בתוספת, יוגדרו לראשונה כאזור פיתוח א'.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
התיקון נחתם על רקע האיום הביטחוני ומתקפות הטילים על אשקלון, ובהמשך להחלטת הממשלה 658 בעניין תוכנית לחיזוק העיר מה-22 בדצמבר 2020, והוא יועבר עוד השבוע לאישור ועדת הכספים של הכנסת.
1 צפייה בגלריה
כיפת ברזל
כיפת ברזל
התיקון ניתן על רקע מתקפות הטילים הבלתי פוסקות על העיר
(צילום: רויטרס)
צעד זה צפוי להביא להגברת השקעות באזורי התעשייה באשקלון באמצעות מתן הטבות כלכליות והגדלת האטרקטיביות למשקיעים, ובכך לעודד יצירת מקומות עבודה חדשים ומעבר של מפעלים לאזורי התעשייה בעיר.
בנוסף להכנסת אזור התעשייה המרחבי להגדרת אזור פיתוח א', בימים האחרונים הושלמה ההעברה של 60 מיליון שקל לצורך פיתוח תשתיות עירוניות במסגרת הסכם הגג של אשקלון, אשר כלולות בו 18,000 יחידות דיור, וכבר שווקו בו אלפי יחידות. בנוסף לכך, כ-8 מיליון שקל הועברו לטובת מיגון מסוף התחבורה הציבורית רמז, וכן עתה מתבצעת עבודה מטה מקצועית מואצת במטרה להשלימה ולאפשר העברה של כ-50 מיליון שקל עבור הקמת תחנה מרכזית חדשה בעיר.
שר האוצר, ישראל כץ: "אשקלון ספגה מכה קשה בשנים האחרונות, וביתר שאת בימי הלחימה האחרונים, והמענה האמיתי לכל מי שמאיים על העורף הישראלי הוא בהמשך הפיתוח ובתנופת הבנייה, דברים שאשקלון הוכיחה היטב בשנה האחרונה בהיותה שיאנית בשיווק דירות למגורים. התקנות שיובאו לוועדת הכספים של הכנסת יהיו בשורה גדולה עבור כלל תושבי העוטף, שכן יעודדו יצירת מקומות עבודה חדשים והשקעות, לצד חיזוק החוסן האזרחי והרחבת התשתיות בעיר, צעדים שיגדילו את הכנסות הרשות ויתורגמו להשקעה בתושבים."
שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ: "הימים הקשים שעברו על אשקלון ממחישים את חשיבות ההחלטה שקיבלנו כבר לפני מספר חודשים להפוך את אשקלון לאזור פיתוח א'. הגדרת אזורי התעשייה של אשקלון כאזורי פיתוח א' תעניק לעסקים באזור הטבות מס ואפשרות ליהנות ממענקים והטבות של משרד הכלכלה והתעשייה כמו הקצאות קרקע ללא מכרז והנחות משמעותיות במס חברות, שיובילו לעידוד השקעות, לצמיחה כלכלית ולתעסוקה איכותית".