הונאה ראשונה מסוגה בתקופת הקורונה נחשפה. מחלקת הבקרה של שירות התעסוקה זיהתה הונאה במסגרתה הצליחה חברה ישראלית לקבל שלא כדין 1.4 מיליון שקל מכספים שיועדו למענק עידוד תעסוקה. המקרה הועבר לטיפול משטרת ישראל ולפרקליטות המדינה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לפי החשד, מדובר בעשרות עובדים, כולם מאותו יישוב, שנרשמו כאילו חזרו לעבודה "על הנייר", אך הדבר לא נעשה בפועל. בשירות מציינים כי נוכח קיום החקירה, פרטים נוספים על הפרשה, לרבות שם החברה ונסיבות ההונאה, לא יפורסמו כעת.
1 צפייה בגלריה
לשכת התעסוקה בראשון לציון
לשכת התעסוקה בראשון לציון
לשכת התעסוקה בראשון לציון
(צילום: אורי דוידוביץ')
בקיץ האחרון, ביוזמת משרד האוצר ובמטרה להעלאת שיעורי התעסוקה, החליטה הממשלה על הקצאת מיליארדי שקלים לטובת עידוד מעסיקים להשיב לעבודה עובדים שהוציאו לחל"ת נוכח משבר הקורונה או לשכור עובדים חדשים לעבודה, כאשר על יישום ההחלטה הופקד שירות התעסוקה.
לצורך כך, הקים השירות מוקד ייעודי שהוביל למימושם של 1.6 מיליארד שקל ששולמו כמענקים ל-57,415 מעסיקים על 434,474 עובדים, מהם שהושבו מחל"ת ומהם עובדים חדשים שנשכרו לעבודה על ידי המעסיקים.
את מאמצי יישום החוק והקצאת המענק הוביל שירות התעסוקה באמצעות מוקד שהוקם ייעודית לשם כך, כאשר את הבקרה והפיקוח על יישום המענק ערכה מחלקת הבקרה של שירות התעסוקה.
מחלקת הבקרה של שירות התעסוקה זיהתה בשבוע החולף פעולת הונאה במסגרתה הצליחה חברה ישראלית לקבל שלא כדין סכום גבוה של 1.4 מיליון שקל עבור עובדים שכביכול הושבו לעבודה מחל"ת או עבור כאלה שנשכרו כעובדים חדשים.
כאמור, לטענת שירות התעסוקה, מרגע שזוהתה התרמית, עירב השירות את משטרת ישראל ואת פרקליטות המדינה המטפלות כעת בסוגיה.