מאבקי עובדים בדואר ישראל: חוסר הסכמה בין הנהלת הדואר לוועד העובדים מאיים על חלוקת יתרת מענקי הקורונה לכ-400 אלף אזרחים בסניפי בנק הדואר בשבוע הבא, כך עולה מתכתובת מיילים שהגיעה לידי כלכליסט.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ביטוח לאומי מסר השבוע כי כל אזרח אשר לא עדכן את חשבון הבנק שלו עד היום (ד') בשעה 13:00, יוכל לקבל את המענק מיום ראשון הקרוב רק בסניפי בנק הדואר ובמזומן, ועד לסוף אוגוסט 2022.
1 צפייה בגלריה
תור בכניסה לסניף דואר בחיפה
תור בכניסה לסניף דואר בחיפה
תור בכניסה לסניף דואר בחיפה
(צילום: אחיה ראב"ד)
במייל ששלח היום סמנכ"ל משאבי אנוש בדואר, קובי נודלמן, למנכ"ל הדואר, דני גולדשטיין, נכתב לקראת העומס הצפוי: "תוכנית העבודה לשבוע תשלומי ביטוח לאומי מתואמת על ידי כל הגורמים. מצורפת רשימה של עדכון פריסת אבטחה וסדרנים ביחידות. הערכות להארכת שעות הפעילות נבחנת מול ארגון העובדים, אנו ממתינים לתשובה סופית".
בתגובה, יו"ר הועד, שמעון פרג'ון, שלח מייל למנהלי המרחבים והסניפים בו הוא מתנגד למהלך. "סניפי הדואר קורסים תחת הנטל ותחת המחסור בכוח אדם" כתב פרג'ון. "כהרגלו, ארגון העובדים לעולם נכנס תחת האלונקה לסייע במצוקות. אולם לא ייתכן כי עובדי הסניפים יהפכו לסדרנים באופן קבוע, הדבר גורם לנזקים רבים הן לעבודה והן לעובדים עצמם. לפיכך אני מבקש לא לשתף פעולה עד אשר הדברים יתבהרו בין ארגון העובדים לבין הנהלת החברה".
הביטוח הלאומי הודיע ביום שני כי לא הצליח לשלם את המענק ל-428 אלף תושבים שלא עדכנו חשבון בנק, שהם 5% מאזרחי ישראל, כאשר ההערכה היא שלפחות חלקם בוחרים לא לנהל חשבון כזה. בסך הכל שולמו עד היום מענקים בסכום של 6.3 מיליארד שקל.

במיון הארצי אבדו שקי דואר עם דרכונים

האנדרלמוסיה בדואר לא מסתיימת בכך. הבוקר קיבלו מנהלי היחידות הודעה בוואטסאפ בה נכתב: "משימה דחופה - במיון הארצי במודיעין מחפשים שני שקי דואר לא ממוינים שמכילים דרכונים. מבקש עד עשר בבוקר מכל מנהל יחידה לבדוק ביחידתו - האם הגיעו שקים עם דרכונים. מדובר בכמות לא מבוטלת של דרכונים".
כיום, הדרך היחידה לקבל דרכון היא באמצעות משלוח בדואר. התהליך דורש מילוי טפסים וקביעת תור ללשכת רשות האוכלוסין וההגירה, כאשר הדרכון מועבר לבית הלקוח תוך כשלושה שבועות. דרכון ראשון או דרכון שפג תוקפו למבקש מעל גיל 18 יעלה בלשכה 270 שקל, כאשר דרכון עסקי יעלה 450 שקל. כמו כן, חידוש דרכון שאבד, נגנב או הושחת כבר יעלה 550 שקל, כאשר דרכון עסקי יעלה 730 שקל.
מדואר ישראל נמסר בתגובה כי "מכחישים מכל וכל את הדברים האמורים, טרחנו להדגיש את היחסים המצוינים בין ארגון העובדים וההנהלה, שפועלים יחד לטובת העובדים והלקוחות, וציינו ששני השקים שחיפשו בבוקר אותרו בצהריים". מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר כי עדיין לא עודכנו בעניין.