רק לפני יומיים מתח מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, ביקורת על מחדלים של רשות המיסים, בין השאר בשל תקלות חוזרות ונשנות בניהול אתר הרשות. אתמול התברר ששוב קיימת תקלה ברשות המיסים וכי הפונים לאתר מקבלים תשובה סתמית בהודעה מוקלטת. בשל התקלה נגרם נזק כספי לבעלי עסקים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
על מנת לזכות בהנחה בארנונה לעסקים, חייבים בעלי העסקים להגיש בקשה מיוחדת לרשות המקומית. על מנת להגיש את הבקשה יש לצרף אליה את ההחלטה כי הם זכאים למענק מטעם רשות המיסים לתקופה המבוקשת להנחה בתשלום מיסי הארנונה.
מתלונות בעלי עסקים עולה כי המכתבים הללו לא נשלחים בימים האחרונים על ידי רשות המיסים לבעלי העסקים, ולכן אלה לא יכולים להגיש את הבקשות לקבלת הנחה בארנונה מהרשות המקומית שבה מצוי בית העסק שלהם. כאשר ניסו בעלי עסקים לקבל מרשות המיסים הסבר לפשר הדבר, הם נתקלו באתר הרשות בהודעה מוקלטת המבשרת להם על "תקלה בשליחת המכתבים".
1 צפייה בגלריה
ערן יעקב
ערן יעקב
ערן יעקב, מנהל רשות המיסים
(צילום: עמית שעל)
כאמור, המכתבים נדרשים לבעלי העסקים על מנת שיוכלו לקבל הנחה של 25% (ובחלק מהרשויות המקומיות אף יותר) מתשלומי הארנונה לשנה שלמה, או דחייה של שלושה חודשים בתשלום הארנונה, ובשל הסגר השני אף פטור מתשלום ארנונה עד סוף השנה.
מדובר לעיתים באלפי ואף בעשרות אלפי שקלים של זכאות להנחה, שעל בעלי העסקים לשלם בינתיים, אלא אם כן יוכיחו כי הם זכאים למענק מרשות המיסים ולכן יהיו זכאים גם להנחות ולפטור מתשלומי הארנונה.
בתגובה נמסר היום מרשות המיסים כי עד כה נשלחו כבר 95% מהמכתבים הדרושים לקבלת ההנחה בתשלומי הארנונה בתיקים שבהם הסתיים הטיפול. אולם, "בשל תקלה שהתגלתה בסוף השבוע האחרון בהצגת הנתונים, הופסק זמנית משלוח המכתבים. לאחר שנמצא מקור התקלה, הוא מטופל, והרשות תחדש את משלוח המכתבים תוך יומיים".