בשבועות הקרובים תשנה כיכר רבין במרכז תל אביב את פניה, כשמחציתה תהפוך לשטח התארגנות במסגרת העבודות לבניית תחנת כיכר רבין במסגרת הקו הירוק של הרכבת הקלה. הבריכה האקולוגית, שעלה חשש כבד כי תיובש לתמיד, מתוכננת לעבור בחודשים הקרובים לחלקה הצפוני של הכיכר בעלות של כמיליון שקלים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
העבודות לבניית תחנת כיכר רבין, אחת מארבע תחנות תת-קרקעיות במסגרת הקו הירוק של הרכבת הקלה שבונה נת"ע בגוש דן, אמורות להתחיל בשבועות הקרובים ולשנות בצורה חסרת תקדים את אחת הכיכרות החשובות והמוכרות של העיר ללא הפסקה. מלבד הופעות, הפגנות ואירועים עירוניים, הייתה הכיכר בשנים האחרונות אחד המקומות האהובים ביותר על תושבי העיר. בחודשים האחרונים, בשיאה של המלחמה בקורונה, משכה אליה הכיכר מאות תושבים שיצאו לאוויר הפתוח קרוב לבית בהתאם למגבלות. אחת האטרקציות בכיכר היא ללא ספק הבריכה האקולוגית שהוקמה לפני עשור ומושכת אליה תושבים מכל הגילאים וגם אורחים מבחוץ.
4 צפייה בגלריה
הדמיית הבריכה במקומה החדש בצפון הכיכר
הדמיית הבריכה במקומה החדש בצפון הכיכר
הדמיית הבריכה במקומה החדש בצפון הכיכר
(הדמיה: עיריית תל אביב-יפו ו"מוריה אדריכלים")
תחנת כיכר רבין, אמורה לשרת את תושבי מרכז העיר וגם את אורחי עיריית תל אביב והמרכז המסחרי "גן העיר". הכניסה לתחנה העתידית תתבצע משתי כניסות: מזרחית מצומת הרחובות אבן גבירול ודוד המלך ומערבית מהכיכר עצמה ממעליות ודרגנועים שימוקמו במקום בו עומדת כיום הבריכה האקולוגית.
4 צפייה בגלריה
הבריכה במקומה החדש צמוד לבניין העירייה
הבריכה במקומה החדש צמוד לבניין העירייה
הבריכה במקומה החדש צמוד לבניין העירייה
(הדמיה: עיריית תל אביב-יפו ו"מוריה אדריכלים")
ככל שיתקדמו העבודות, שימשכו בין שבע לעשר שנים, לא יהיה מנוס מלייבש ולהרוס את הבריכה במקומה הנוכחי, אולם בעיריית תל אביב החליטו בעקבות פניות של התושבים לבנות בריכה חדשה בחלקה הצפוני של הכיכר בעלות של 950 אלף שקלים. בנוסף, לאחר גידור שטח העבודות של הרכבת הקלה, תשקיע העירייה בחלקה הצפוני של הכיכר במטרה לעודד מפגשים במרחב הציבורי, בילויים ופעילויות, באמצעות הצבת ריהוט ייעודי, הקמת מדשאה חדשה, ספסלים והצללה. המדרגות שעולות לכיוון בניין העירייה יצופו עם תחילת העבודות בדק עץ כך שהן יהוו מעין אמפיתאטרון שצופה לכיוון הכיכר.
4 צפייה בגלריה
הדמיית הכניסה לתחנה (במקום הבריכה האקולוגית)
הדמיית הכניסה לתחנה (במקום הבריכה האקולוגית)
הדמיית הכניסה לתחנה (במקום הבריכה האקולוגית)
(הדמיה: נת"ע)
4 צפייה בגלריה
שטח העבודות ושטח הכיכר בזמן העבודות
שטח העבודות ושטח הכיכר בזמן העבודות
שטח העבודות ושטח הכיכר בזמן העבודות
(הדמיה: עיריית תל אביב-יפו ו"מוריה אדריכלים")
סגנית ראש העיר, מיטל להבי, שיזמה את העתקת הבריכה, אמרה כי "כיכר רבין כמו יתר האזורים המרכזיים בעיר נועדו להיות משורתים על ידי מערכת הסעת המונים. העבודות גובות את המחיר בזמן ביצוען ויביאו איתם את היתרונות לכשיסתיימו. לאור חשיבותה של הכיכר עושה העירייה מאמצים גדולים שגם בתקופת העבודות תמשיך הכיכר לפעול ולו בחלקה ולספק מקום התכנסות לציבור בכלל ומרגוע לתושבי העיר בפרט. לכן אנו נשקיע בפיתוח זמני של הכיכר ובטוחים שחלק מההשקעה תשרת אותנו גם לאחר תום העבודות.
"בכלל זה העתקת הבריכה ממקומה הנוכחי לאור שאחת מהיציאות של תחנת הרכבת הקלה ממוקמת בדיוק עליה. לכן, מתוכננת העתקה של הבריכה לצד הצפון מערבי של הכיכר, כאשר במיקומה החדש היא מייצרת לא רק אלטרנטיבה לתקופת העבודות, אלא יש גם מחשבה לקבע את קיומה ומיקומה של הבריכה האקולוגית גם לימים שאחרי תום העבודות כחלק מהאטמוספרה הייחודית של הכיכר שמשרתת מגוון גדול מאוד של שימושים, סוגי אוכלוסייה וביקושים".
להבי ציינה כי "לאחרונה הביעו תושבים רבים חשש ודאגה מהיעלמות הבריכה בעקבות עבודות הרכבת הקלה. אנו פה כדי להרגיע אותם וליידע כי נעשה ככל שביכולתנו על מנת לשמור שהכיכר תמשיך לתפקד גם בזמן העבודות".