ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א׳) את הצעת החוק של יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ איתן גינזבורג. לפי ההצעה, אזרחים ותיקים אשר מקבלים גמלת הבטחת הכנסה בנוסף לקצבת אזרח ותיק, יוכלו לקבל תשלום רטרואקטיבי על הגמלה עד שישה חודשים אחורה מרגע הגשת הבקשה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בדברי ההסבר לחוק נכתב כי "פעמים רבות, בשל חוסר היכרות עם הזכויות המגיעות להם ובשל קשיי נגישות וקשיי שפה וביורוקרטיה, מגישים אזרחים ותיקים תביעה לגמלת הבטחת הכנסה באיחור, ובכך נמנע מהם תשלום לו היו זכאים למשך תקופת העיכוב, והם הנפגעים העיקריים מהוראה זו.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
"האזרחים הוותיקים, המתקיימים מקצבת אזרח ותיק וזקוקים לגמלת הבטחת הכנסה מאבדים חודשים של תשלום זכאות בשל אותם קשיים בהגשת התביעה למוסד לביטוח לאומי. לפיכך, מוצע לאפשר תשלום רטרואקטיבי של גמלת הבטחת הכנסה בעד ששת החודשים שקדמו להגשת התביעה, במידה שהמבוטח עומד בתנאי הזכאות של גמלת הבטחת הכנסה ובמידה והוא זכאי לקצבת אזרח ותיק. כך יתאפשר זמן ראוי למיצוי זכויות ולא ימנעו ממנו כספים המגיעים לו על פי דין".
יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ איתן גינזבורג, התייחס לאישור הוועדה וציין כי "אני שמח על כך שהתיקון הכל כך ראוי הזה אושר. לא ייתכן שאזרחים ותיקים אשר מגיעה להם הבטחת הכנסה, לא יקבלו את כל הזכויות שמגיעות להם רק בשל קשיים בירוקרטיים למיניהם או חוסר נגישות למידע. מחובתנו כמדינה לדאוג לאזרחים הותיקים, בייחוד לאלה שמתקשים לגמור את החודש, ולעשות כל מה שאפשר על מנת שיוכלו להתקיים בכבוד".
2 צפייה בגלריה
איתן גינזבורג
איתן גינזבורג
ח"כ איתן גינזבורג
(צילום: אבי מועלם)
הצעה זהה של ח"כ טלי פלוסקוב עברה גם כן בוועדת שרים לחקיקה. ההצעה צפויה לעלות להצבעה במליאה ביום רביעי הקרוב.