תוכנית המענקים "צ'ק לכל אזרח" תובא מחר (א') לאישור הממשלה. זאת למרות הניסיונות של שרים וחברי כנסת מהקואליציה למנוע את הבאתה לאישור לפני שיבוצעו בה שינויים מהותיים, ובעיקר סביב הענקת הכספים גם לכשלושה מיליון ישראלים שלא זקוקים להם.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
גורם בכיר במשרד האוצר אמר היום ל-ynet כי התוכנית תובא כלשונה לאישור הממשלה, צפויה לזכות בה לרוב ותובא לאישור ועדת השרים לחקיקה כבר ביום שני. המגמה היא להביאה מיידית לכנסת ולאשרה שם בתוך ימים, כך שניתן יהיה להתחיל בתשלום המענקים כבר בסוף השבוע הבא.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ישיבת ממשלה
בנימין נתניהו ישיבת ממשלה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ
(צילום: AFP)
המענקים שעליהם הוחלט בתוכנית, שיזם יועצו הכלכלי של ראש הממשלה, פרופ' אבי שמחון, הם: 750 שקל לכל אזרח ישראלי מעל גיל 18 ו-2,000 שקל להורים לילד, 2,500 שקל להורים לשני ילדים ו-3,000 שקל להורים עם שלושה ילדים ומעלה.
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, כבר הודיע שכאשר יובא החוק לוועדה המגמה היא לבצע שינויים בתוכנית ובעיקר לשלם את המענק לפי נוסחה של 500 שקל עבור כל ילד נוסף מעל לשלושה ילדים.
כמו כן יוצע בוועדת הכספים להעביר את המענקים רק לכל מקבלי קצבאות הביטוח הלאומי: קצבאות ילדים, זקנה, נכים, מוגבלות וכדומה. כך יצומצם מספר מקבלי הקצבאות שאינם זקוקים להן וניתן יהיה להגדילן ל-1,000 שקל.
פרופ' שמחון אמר ל-ynet בתגובה לביקורת שנמתחה על ההחלטה לשלם מענקים לכל אזרח, כי הוצע תחילה להעביר מענקים רק לשבעת העשירונים עם ההכנסות הפחות גבוהות, אולם בבדיקה עם הביטוח הלאומי התברר שהעניין אינו אפשרי. כדי לזרז את תשלום המענקים הוחלט להעביר אותם לכל האוכלוסייה.
2 צפייה בגלריה
פוסט יאיר נתניהו
פוסט יאיר נתניהו
הפוסט של יאיר נתניהו
(צילום מסך)
בתוך כך, יאיר נתניהו העלה פוסט בו הוא כתב בין היתר כי "פקידי האוצר 'מחבלים' ולא מעבירים את הכספים לעצמאים ולאזרחים כדי להתסיס את העם". ברקע הדברים: העימות שפרץ בימים האחרונים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין הממונה על התקציבים באוצר שאול מרידור בעקבות הביקורת שהשמיע אגף התקציבים על תוכנית "מענקי הקורונה".
בין היתר אמר מרידור, כי "צריך לוודא שיורים את הכדורים בצורה מדויקת" והפנה אזהרה כלפי הממשלה לפיה "אמינות נהרסת מהר". קדמה לכך דרישתו של נתניהו לפטר את מרידור.

פורסם לראשונה: 13:41, 18.07.20