התחדשות עירונית בתל אביב: הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב-יפו אישרה בסוף השבוע האחרון תוכנית התחדשות עירונית בשכונת נווה שרת שבצפון-מזרח העיר. לממון ול-ynet נודע כי מדובר בתוכנית פינוי בינוי המאפשרת הקמה של כ-260 דירות חדשות, בהן דירות המשלבות אנשים עם מוגבלויות בקהילה.
התוכנית חלה על מתחם דבורה הנביאה ב' בין הרחובות בית אל בצפון, הצנחנים במזרח, בית אל 2 במערב ובתי הספר בדרום. התב"ע (תוכנית בניין עיר) קבעה כי ניתן להרוס ארבעה בנייני שיכון ישנים בני ארבע קומות עם 80 יחידות דיור רעועות בשטח של 87 מ"ר, לטובת הקמה של ארבעה מגדלים בני 10 קומות עם 258 יחידות דיור חדשות. עוד כוללת התוכנית הרחבת הרחובות הצנחנים ובית אל, וכן הקמת שטח ציבורי פתוח ושטח ציבורי בנוי.
1 צפייה בגלריה
התחדשות עירונית שכונת נווה שרת דבורה הנביאה
התחדשות עירונית שכונת נווה שרת דבורה הנביאה
פרויקט דבורה הנביאה בשכונת נווה שרת
(הדמיה: : אסף פרץ)
התוכנית, שנערכה על ידי משרד טל הים אדריכלים ומעוז פרייס אדריכלים, יוצרת מתחם מגורים בבנייה מרקמית סביב שטח ציבורי פתוח לטובת כלל תושבי השכונה, שטחי ציבור בנויים בקומת הקרקע וחזית פעילה ברחוב בה יותרו שימושי מסחר, משרדים, שירותים אישיים, בתי קפה וכו' בהיקף של כ-750 מ"ר.
התכנון, שמהווה חלק מתהליך התחדשות עירונית המבוצע בשכונה בשנים האחרונות, כולל מודל חדש בעיר של שלוש יחידות דיור לשילוב עם מוגבלויות בקהילה בבעלות עירונית. מדובר במספר מצומצם מאוד, אך בסנונית ראשונה. המהלך נעשה בשיתוף עם משרד הרווחה והדירות מיועדות לצעירים בעלי מוגבלויות במטרה לאפשר להם דיור עצמאי בקהילה.
בפברואר השנה אושרה תוכנית פינוי בינוי הגדולה ביותר בשכונת נווה שרת, לאחר שהוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב אישרה להפקדה פרויקט במתחם אח"י דקר, במסגרתו ייהרסו 22 בניינים עם 451 דירות ישנות לטובת 13 מגדלים בני 11-29 קומות עם 1,160 דירות חדשות.