ירידות בנעילה בוול סטריט. דאו ג'ונס איבד 0.5%, נאסד"ק צנח ב-2.2%, ו-S&P 500 השיל 1% מערכו. טסלה צללה ב-7.4%, אפל ירדה ב-3.2%.
יום המסחר החל בירידות חדות על רקע ההידבקות בקורונה של הנשיא טראמפ. הירידות נחלשו במהלך היום, ודאו ג'ונס אף עבר לעליות קלות. ואולם הירידות החריפו שוב לקראת סיום המסחר.
מחיר הנפט הגולמי מסוג WTI איבד 4.3% ל-37.05 דולר לחבית. מחיר הנפט מסוג ברנט צנח ב-4.1% ל-39.7 דולר לחבית. בסיכום שבועי, ה-WTI איבד 8%, והברנט השיל 7.4% מערכו.
מוקדם יותר היום (ו') הודיע נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי הוא נמצא חיובי לקורונה, הודעה ששלחה את הבורסות לירידות. הסיבה: המשקיעים חוששים מתפקוד הנשיא תחת השפעת ההידבקות בקורונה ולהמשך קמפיין הבחירות לנשיאות. בינתיים, ב-CNBC דווח על מצבו של טראמפ - חווה "סימפטומים מתונים" מהקורונה, כך לפי גורם בבית הלבן שאף מסר ל-CNBC כי הנשיא "במצב רוח טוב".
2 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ
(צילום: AFP)
בציוץ בטוויטר הודיע נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי הוא ורעייתו מלניה נדבקו בקורונה. "נחל בהליך הבידוד וההחלמה שלנו באופן מיידי. נעבור את זה ביחד", כתב.
טראמפ ניסה כל העת להמעיט בסכנה הנשקפת ממגפת הקורונה ונמנע ככל הניתן מלהופיע בפומבי עם מסכה. הוא מקיים מעת לעת עצרות בחירות בהשתתפות אלפי בני אדם, שלרוב לא עוטים מסכות ולא שומרים מרחק. עם זאת הלילה הוא הודיע על הזזת עצרת שתוכננה בעיר לה קרוס במדינת ויסקונסין, שבה התחלואה בקורונה גבוהה, לעיר ג'יינסוויל שבה התחלואה נמוכה יותר. עד כה מתו מהנגיף בארה"ב יותר מ-200 אלף בני אדם, מתוך לפחות שבעה מיליון שנדבקו בו.
בתוך כך, ארה"ב רשמה נתוני תעסוקה מעורבים - בחודש ספטמבר נרשמה ירידה בשיעור האבטלה ל-7.9%, טוב מהתחזיות לשיעור של 8.2%. מספר המשרות שנוספו בחודש שעבר עמד על 661 אלף, אך תחזיות האנליסטים עמדו על תוספת של 800 אלף משרות.
לדברי איתי יושע, מנהל דסק אופציות מט"ח בחדר המסחר של בנק הפועלים, "הידיעה המרעישה הבוקר על אימות טראמפ כחיובי לנגיף הקורונה, כחודש לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב, מגבירה את העצבנות בשווקים. הנחושת והחוזים על הסחורות והנפט הגיבו בנפילות עם פרסום הידיעה. מנגד, ניתן היה לראות גם 'בריחה לחוף מבטחים' בדמות ריצה לדולר, לאג"חים הממשלתיים ולזהב, במקביל לירידות חדות בחוזים העתידיים על המסחר בוול סטריט".
לדבריו "אין ספק שזהו עשוי להיות טיימינג בעייתי מבחינת קמפיין הבחירות של הנשיא. הפסד של טראמפ עלול לדעת משקיעים רבים להוביל לחידוש המגעים להסכם הגרעין עם איראן וכן להגבלות על ה-Fracking (תהליך הוצאת הגז מהאדמה אשר הוזיל את האנרגיה בארה"ב אך מזהם את הסביבה) ובכך להשפיע על מחירי האנרגיה ולהביא לצמצום התפוקה האמריקאית. היום צפויים להתפרסם נתוני התעסוקה לחודש ספטמבר בארה"ב, וההערכה היא כי יחד עם חוסר ההתקדמות בדיוני חבילת החילוץ הבאה בקונגרס האמריקאי, צפויות עוד מערבולות בשווקים". 
2 צפייה בגלריה
וול סטריט בורסה בורסות מניה מניות מסחר ירידות מפולת קורונה
וול סטריט בורסה בורסות מניה מניות מסחר ירידות מפולת קורונה
וול סטריט
(צילום: AP)
המשקיעים שבורחים משוקי המניות מחפשים מקלט בנכסים שנחשבים ליציבים יחסית: עליות נרשמות באג"ח הממשלתיות של ארה"ב, בעוד שהדולר מתחזק מול המטבעות המרכזיים. התשואה על האג"ח הממשלתית של ארה"ב שיורדת ככל שמחיר האג"ח עולה מטפסת ב-2% ונסחרת ברמה של 0.6627%. התשואה על האג"ח ל-30 שנה יורדת ב-1%. הסיבה העיקרית לירידות בשוקי המניות נובעת מחשש המשקיעים מתפקודו של הנשיא, למרות הודעתו של טראמפ כי הוא חש בטוב.
אתמול ננעל המסחר בוול סטריט בעליות, כאשר מדד נאסד"ק הוסיף לערכו 1.4%, מדד S&P 500 עלה ב-0.5% ומדד דאו ג'ונס טיפס ב-0.1%. מניות בולטות - טסלה קפצה ב-4.5%, אמזון התחזקה ב-2.3%, פייסבוק עלתה ב-1.8%. אנלייבקס המריאה ב-48%.
פורסם לראשונה: 09:21, 02.10.20