שירות התעסוקה פרסם היום אחר הצהריים (ראשון) הנחיות לציבור העובדים שיפוטרו או יוצאו לחופשות ללא תשלום לקראת ובימי הסגר השני. לנוכח האפשרות של סגר שני, שירות התעסוקה ציין כי מובטלים חדשים המבקשים דמי אבטלה או קצבת הבטחת הכנסה מביטוח לאומי, נדרשים להירשם כדורשי עבודה בלשכות שירות התעסוקה, ובנוסף להגיש תביעה באתר הביטוח הלאומי.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הרישום הראשוני באתר שירות התעסוקה יתבצע בשני שלבים - אימות הזדהות, ורישום והזנת פרטים, אשר יסייעו באיתור משרות והכשרות מתאימות. מאז האחד באוגוסט השנה כל עובד שייצא לחופשה ללא תשלום ביוזמת המעסיק למשך 14 ימים לפחות, עשוי להיות זכאי לדמי אבטלה - עד 31.7.2020 נדרשו 30 ימי חל"ת לפחות עבור זכאות.
2 צפייה בגלריה
לשכת התעסוקה בחולון
לשכת התעסוקה בחולון
לשכת התעסוקה בחולון
(צילום: קובי קואנקס)
בדומה למובטלים חדשים, גם על "מובטלים חוזרים" לשוב ולפנות לשני המוסדות - לחדש רישום באתר שירות התעסוקה ולעדכן סטטוס תעסוקתי באתר הביטוח הלאומי. כל עוד לא עברה שנה ממועד התביעה הקודמת, אין צורך בהגשת תביעה חדשה בביטוח הלאומי, אלא רק בעדכון סטטוס ובצירוף מכתב הפסקת עבודה מעודכן. בנוסף, שירות התעסוקה מחדד כי הארכת חל"ת על ידי מעסיק אינה מצריכה דיווח.
עובדים ששבו לעבודתם, נדרשים להמשיך ולמלא טופס דיווח חזרה לעבודה או תחילת עבודה. מדובר בדיווח קל ומהיר שבו עליהם לציין אם חזרו למקום עבודתם המקורי, או נקלטו במקום עבודה חדש ומתי. מילויו של טופס זה, יאפשר את מתן השירות המתאים עבור המעדכנים, וימנע מהם להגיע למצב של תשלום יתר ולחובות מול המוסד לביטוח לאומי, בגין ימים שבהם בפועל כבר שבו לעבודה.

מומלץ להירשם באתר סמוך ככל הניתן למועד הפסקת העבודה

למען הסר ספק, מועד הרישום הראשוני או חידוש הרישום ייחשב כמועד תחילת הזכאות לדמי אבטלה, בכפוף לקריטריונים של הביטוח הלאומי, ומועד תחילת העבודה או החזרה לעבודה יהווה מועד סיום הזכאות.
2 צפייה בגלריה
רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה
רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה
"נערכים לתרחיש של עלייה במספר דורשי העבודה". רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה
(צילום: שירות התעסוקה)
לכן, מומלץ לדורשי עבודה להירשם באתר סמוך ככל הניתן למועד הפסקת עבודתם, ומומלץ לעשות זאת לפני הגשת התביעה לביטוח לאומי. בתום כל חודש, שירות התעסוקה מדווח על ימי האבטלה או זכאות הבטחת הכנסה לביטוח הלאומי, ועל פיו משולמת התביעה אם אושרה.
היום נמסר עוד, כי שירות התעסוקה פועל ליצירת והעמקת הקשר המקוון עם ציבור דורשי העבודה. יחד עם זאת, אין שינוי במדיניות של צמצום ההתייצבות הפיזית בלשכות שירות התעסוקה - קבלת קהל למוזמנים בלבד. דורשי עבודה פטורים מביקור בלשכות, אלא אם נקבעה עמם פגישה בזימון פרטני בשיחת טלפון. בימי סגר לא יתקיימו פגישות כלל בלשכות.
שירות התעסוקה מעדכן בנוסף כי עקב עבודות תחזוקה שבוצעו באתר לטובת שיפור השירות בתאריך 10.9.2020, דורשי עבודה שנמנע מהם להירשם בתאריך זה יוכלו להשלים את רישומם עד מחר, 14.9.2020, והם יוכרו וידווחו למוסד לביטוח לאומי כאילו דיווחו ב-10.9.2020. כמו כן שירות התעסוקה יעלה בימים הקרובים מנגנון דיווח שיקל על המעסיקים ויאפשר להם לחתום על הצהרה ולהעלות קובץ מובנה, וכך יוכלו לדווח על עובדיהם שהוצאו לחל"ת באופן קולקטיבי.
רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה, אמר היום כי "אנו נערכים לכל תרחיש של עלייה במספר דורשי העבודה. נמשיך להקל ולפשט תהליכים לטובת דורשי העבודה, תוך קריאה לציבור לעדכן אותנו אם חל שינוי במצבו".