המעסיקים לא ממהרים להחזיר את העובדים מהחל"ת: ההנחה הייתה שמעסיקים רבים מחכים למענקי עידוד ההחזרה לעבודה, כשמיום שני (1.6) יכולים המעסיקים לקבל מענקים מלאים על כל עובד שיחזירו. למרות זאת, בשבוע הראשון של חודש יוני הוחזרו 57 אלף עובדים בלבד.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בסך הכל מדובר בירידה מכ-900 אלף מובטלים לכ-850 אלף, כלומר ירידה של 6% - כך עולה מנתונים שמפרסם היום (ה') שירות התעסוקה. ההערכה היא שיש תת דיווח לשירות התעסוקה, אולם גם אם זה המצב - הרי שספק אם מספר החוזרים גבוה ביותר מכמה עשרות אחוזים בהשוואה לנתון הרשמי. ייתכן שהחשש מפני גל שני של התפרצות הקורונה משפיע על חלק מהמעסיקים שמעדיפים לא להחזיר את העובדים מחל"ת מחשש שלא יוכלו להוציא אותם שוב.
1 צפייה בגלריה
שירות התעסוקה
שירות התעסוקה
שירות התעסוקה
(צילום: שירות התעסוקה)
משירות העסוקה נמסר עוד שמהעדכון האחרון אתמול בשעה 16:00 ועד היום ב-16:00 התקבלו בשירות התעסוקה 12.5 אלף דיווחים על חזרה לעבודה. במקביל, באותו הזמן נרשמו 1,250 דורשי עבודה חדשים. מאז החלו ההקלות בסגר לשחרור המשק, ב-19.4, התקבלו בשירות התעסוקה 288 אלף דיווחים על חזרה לעבודה, ומנגד, נרשמו 110 דורשי עבודה חדשים.
המעסיקים יקבלו מענק של 7,500 שקל עבור כל עובד שהוצא לחל"ת ויוחזר לשוק העבודה. המענק יינתן עבור עובדים שחזרו ושיחזרו החל מ-1 ביוני. עבור עובדים שהוחזרו החל מ-19 באפריל, יינתן מענק של 3,500 שקל.