נוכלים מציעים ביטוח משלים לקשישים במחיר מבצע, כך חושדים במועצה לצרכנות. לפי תלונות שהגיעו למועצה, עסקים מתקשרים לצרכנים, בעיקר לקשישים - אך לא רק, מתחזים ומציעים ביטוח רפואי שמטרתו הוזלת הביטוחים המשלימים של קופת החולים בה הם חברים. הם מבקשים פרטי כרטיס אשראי, ומציעים מחירי מבצע.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
למועצה אין מידע לגבי זהות המתקשרים ואין לה מידע לגבי שימוש בכרטיסי האשראי של המתלוננים. זאת מפני שאלו שהתלוננו בפני המועצה לא מסרו את פרטי האשראי שלהם ועל כן לא ברור מי המתקשר ואיזה שימוש הוא עושה בפרטים.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
מי שרוצה לנקוט בנוכלות כזאת, דרכו סלולה: קל להתחזות כך, שכן גם קופות חולים וחברות ביטוח לגיטימיות נוהגות לפתות צרכנים לרכוש ביטוחים שלא תמיד יש להם צורך בהם, רק ששיווק חלקלק כזה נעשה באופן חוקי. כאן מדובר בנוכלים שלכאורה "גונבים" את פרטי האשראי של "הלקוחות".
במועצה לצרכנות אמרו ל-ynet שהתקבלו כמה תלונות בקו החם של המועצה לקשישים וכן תלונה במייל, בכולן סיפור דומה: טלפון מאדם שמציע לשפר את הביטוח של קופת החולים. הם אמרו שהאדם ידע באיזו קופת חולים הם מבוטחים. אחד מהמתלוננים ביקש לקבל את ההצעה בדואר או במייל ונאמר לו שאי אפשר, כי מדובר ב-342 דפים. כולם אמרו שביקשו מהם את פרטי כרטיס האשראי שלהם".

מכירים את סוג הכרטיס וקופת החולים של הלקוח הפוטנציאלי

מהמועצה נמסר כי: "למתקשר יש בדרך כלל מידע שמוגדר כחסיון רפואי אסור (למשל - באיזו קופת-חולים הם חברים, אילו ביטוחים משלימים ברשותם ומה סוג כרטיס האשראי בו הם עושים שימוש). המטלפן מבקש את מספר כרטיס האשראי על מנת 'לבדוק' וכביכול להוזיל את הביטוח. כשהצרכנים בודקים את ההצעה בתום השיחה, מסתבר להם כי הנתונים שהוצגו לגבי כדאיות הביטוחים המשלימים שנרכשו על ידי המבוטחים ועלותם, כלל לא נכונים.
"מכאן עולה החשש לעוקץ בשיטת הטלמרקטינג במטרה להשיג פרטי אשראי של צרכנים ולחייב אותם עבור שירות שאין להם בו כל צורך, או שמדובר בניסיון להוציא את כספם במרמה מבלי לתת כל תמורה. לפיכך, המועצה לצרכנות מפרסמת אזהרה לציבור שלא למסור את פרטי האשראי לגורם לא מוכר בטלפון ולפעול על מנת לסיים את השיחה, ואף העבירה את המידע לקופות החולים ולמשרד לשוויון חברתי".
עו"ד יעל כהן-שאואט, סגנית היועץ המשפטי של המועצה הישראלית לצרכנות, מסרה כי "היה ונפלתם קורבן לעוקץ וחויבתם עבור שירות שלא ביקשתם לרכוש או לא הזמנתם, יש לשלוח פקס או מייל לחברת האשראי ולפרט את פרטי המקרה, וכן להגיש תלונה במשטרה. בימים אלה חשוב מאוד לבדוק את דו"ח פעולות האשראי ולפעול במהירות למימוש זכויותיכם במקרה של חיוב בגין עסקה שלא בוצעה או במקרה של כשל תמורה".