שורה של חברות במשק הצטרפו לאירוע "שביתת הנשים - נשים ונערות אינן הפקר" המתוכנן להתקיים ביום ראשון ב-12:00. זאת בהמשך להפגנות בכל רחבי הארץ בעקבות המקרה באילת, בו לפי החשד אנסו כ-30 גברים נערה בת 16 במלון. במסגרת אירוע ההזדהות עם קורבנות תקיפה מינית תושבת העבודה בשעה זו.
בין החברות שהודיעו כי ישתתפו באירוע: בית ההשקעות פסגות, שמסר כי "עובדיו הזדעזעו לשמוע על מקרה האונס האחרון באילת, אשר מצטרף לצערנו למקרי אלימות רבים נוספים, רבים מדי. העובדים יצטרפו למחאה המתארגנת, ויקראו - 'די לאלימות נגד נשים'".
2 צפייה בגלריה
מחאה עקב אונס הקטינה בת ה16 באילת
מחאה עקב אונס הקטינה בת ה16 באילת
מחאה עקב אונס הנערה באילת
(צילום: גיל נחושתן)
קבוצת קרסו מוטורס, שמסרה כי "כ-1,800 עובדי ועובדות החברה יפסיקו את עבודתם ויצאו למרחב הציבורי לשביתת שתיקה כתמיכה במחאת הנשים נגד אלימות כלפי נשים ובעד החמרת הענישה". עדי מלכא, סמנכ"ל משאבי אנוש של הקבוצה, מסר כי "אירועי הימים האחרונים הותירו אתנו מזועזעים, כקבוצת חברות אנו שמים דגש על ערכיות ומוסר ולכן החלטנו לקחת חלק פעיל בשביתת הנשים".
התעשייה האווירית, שיו"ר הוועד שלה יאיר כץ פרסם בפייסבוק: "ביום א' הקרוב כולנו, לבושים בחולצות אדומות! בשעה 12:00 נצא למרחבים הציבוריים ברחבי החברה (תוך שמירה על כללי התו הסגול) לאות הזדהות עם המאבק המוצדק נגד מקרה האונס המזעזע ואלימות נגד נשים בכלל".
AIG ישראל, שהודיעה כי תתרום 50 אלף שקל למרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית בתל וקוראת לחברות נוספות להצטרף. המנכ"לית יפעת רייטר: "המגזר העסקי לא יכול לעמוד מהצד. המאבק הזה דורש משאבים כספיים לתמיכה בנפגעות תקיפה מינית, וגם לקידום של מערכי שיעור בבתי הספר בהם יחנכו את הילדים והילדות של כולנו מה היא מערכת יחסים שוויונית מכבדת ואמפתית".
2 צפייה בגלריה
מיצג מחאה באשדוד עקב אונס הנערה באילת
מיצג מחאה באשדוד עקב אונס הנערה באילת
מיצג מחאה באשדוד עקב אונס הנערה באילת
(צילום: טל אקוקה)
מחקירת המשטרה שנפתחה השבוע עלה כי הנערה נסעה לעיר הדרומית עם חברתה, שם פגשו במכרים של האחרונה. הם שתו אלכוהול ובשלב מסוים עלתה הנערה לשירותים באחד החדרים במלון. שם, לטענתה, נאנסה. בשל ריבוי החשודים, הוקם במשטרה צוות חקירה מיוחד בניסיון לאתרם. לפי שעה, נעצרו שני חשודים. בעקבות האירוע נערכו הפגנות הזדהות רבות ברחבי הארץ עם הנערה ועם נפגעות ונפגעי תקיפה מינית בכלל.
פרסום דבר הפרשה הוביל לתגובות זועמות. ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב בטוויטר: "קראנו הבוקר, רעייתי שרה ואני, על פרשיית האונס באילת כפי שפורסמה. זה מזעזע, אין מילה אחרת. זהו לא רק פשע נגד הנערה, זה פשע נגד האנושיות עצמה שראוי לכל גינוי ושיש למצות את הדין עם האחראים לו".
ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ כתב: "אני רוצה להבין, ולא מצליח - מה מנסה להוכיח גבר שעומד בתור צפוף עם עשרות אנשים בדרך לחדר בו שוכבת נערה צעירה ומעורפלת? החקירה המשטרתית עוד מתנהלת, אבל חשוב לי להעביר מסר לאנשים שהשתתפו או שהיו עדים למקרה הזה או לאחרים: הדבר היחיד שהוכחתם הוא את שפלות הנפש והמוסר אליהם ניתן להגיע. לפני שהולכים לפלילי - יש כאן בדק בית מוסרי שחובה לעשותו. למתלוננת, חשוב לי לומר - ליבי איתך. את לא לבד".