הסכסוך המשפחתי ברשת מטבחי סמל נמשך. לאחר שהאחיות מצד אחד והאח מצד שני הגישו לאחרונה תביעות הדדיות, היום (שלישי) הגיש האח אלברט מוהדב לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה נוספת כנגד אחיותיו ויקטוריה שדה וסברינה תותחני להסרת קיפוחו.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לטענת האח, "מאז יזמו האחיות סכסוך מאולץ עם אחיהן במטרה לאלצו לרכוש את מניותיהן במחיר מופרז הן מנצלות לרעה את שליטתן בחברות המשותפות על מנת לקפח כמה שיותר את זכויותיו".
1 צפייה בגלריה
מטבחי סמל
מטבחי סמל
מטבחי סמל. הסכסוך המשפחתי נמשך
(צילום: Google StreetView)
בתביעה טוען ברטו כי הוא יזם והקים את מטבחי סמל, וכי יצרנית המטבחים סמל פרפקטו היא בבעלות שלו ושל אשתו.
מטבחי סמל הוא עסק משפחתי אשר כולל מספר חברות לייצור ושיווק מטבחים, שחלקן בבעלותו של האח אלברט מוהדב וחלקן בבעלות משותפת של מוהדב ושל שתי אחיותיו. מוהדב מחזיק עם רעייתו במניות מטבחי סמל, ומטבחי סמל מחזיקה עם מוהדב בחברת סמל פרפקטו. לגישתו של האח, סמל פרפקטו היא בעלת המותג מטבחי סמל. האחיות מחזיקות יחד עם מוהדב במניות בחברות המפעילות חלק מסניפי הרשת, שהינן חברות משותפות (בתל אביב, ראשון לציון ורמת השרון).
בתביעה שהגיש היום האח, באמצעות ד"ר יוסי כהן ואוהד מחרז, הוא טוען כי "עניינה של תובענה זו בהתנהלות חסרת תום לב של הנתבעות, אחיותיו של ברטו, ובעלות מניות השליטה בשתי חברות: סמל בנמל וסמל ברמת השרון. ברטו הוא בעל מניות מיעוט בחברות אלה, ועד לפיטוריו החד צדדיים וכפויי הטובה על ידי האחיות, ניהל אותן לבדו בכישרון ובמיומנות רבה, תוך השאת רווחי בעלי מניותיהן".
לטענת ברטו, אחיותיו החליטו לסחוט אותו במטרה לאלצו לרכוש את מניותיהן במחיר מופרז. "לתדהמת ברטו, נודע לו כי האחיות אף שקלו לרכוש את המטבחים מיצרן אחר ולא ממפעלי הייצור של ברטו. עד כדי כך מגיעה השנאה והרצון לפגוע באחיהן".
בתביעה נטען כי לאחר שבית המשפט קיבל את טענות האחיות בדבר ניגוד עניינים שבו מצוי ברטו, ולאחר שהוא קיבל הודעת פיטורין מתפקידו כמנכ"ל בחברת רמת השרון, הוא מכר לצד שלישי ב-20 באפריל את כל מניותיו בחברות המשותפות לו ולאחיותיו, וכן מניות נוספות בחברותיו האחרות. אולם, ברטו טוען כי בתחילת מאי קיבלו האחיות החלטה באסיפת בעלי מניות על שינוי התקנון של חברת רמת השרון, וכן הודיעו כי הן מתכוונות לקבל החלטות זהות באסיפות בעלי המניות הקבועות ל-27 במאי של החברות סמל בנמל וסמל ראשון.
בתביעה נטען כי "האחיות ניסו בחוסר תום לב, בניגוד לטובת החברות, לשנות באורח חד צדדי את תקנוני החברות ולתקן בהן, לראשונה, תקנות האוסרות למעשה על מכירת מניות ללא הסכמתן המפורשת".
יש לציין כי ב-21 במאי קבעה השופטת רות רונן כי עד החלטה אחרת אין מקום להתערב בתיקון התקנון והוא יחייב את בעלי המניות בחברה.
עו"ד ארז חבר, בא כוח האחיות, מסר בתגובה: "אנו ערים למצוקה אליה נקלע מר מוהדב, שסבור כי באמצעות הגשת תביעות מופרכות וטענות בעניין קיפוחו, תימנע החקירה בעניין מעשיו כאשר הוא ניהל את רשת מטבחי סמל. מדובר במקרה בו צד שקיפח לאורך שנים טוען לקיפוח. כך, רק בשבוע שעבר מנע בית המשפט ממר מוהדב למכור את מניותיו לאור שקריו הבוטים. אנו סמוכים ובטוחים כי טענותיו החדשות של מר מוהדב יידחו על ידי בית המשפט, בדיוק כפי שנדחו טענותיו הקודמות".