בקרוב יהיה קל יותר לשלם בפייבוקס בעסקים קטנים: אפליקציית פייבוקס (PayBox) של בנק דיסקונט, הצטרפה לביט (Bit) ולפיי (PAY) המתחרות שלה והשיקה שירות חדש לעצמאים ולעסקים קטנים. היא עושה זאת באיחור, אחרי ששתי האפליקציות כבר השיקו שירותים דומים ולכן מציעה כמה יתרונות: אפס עמלות ותשלומים עד 150 אלף שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במסגרת השירות, בעלי עסקים יוכלו לקבל לינק אישי לעמוד התשלום שלהם בפייבוקס, אותו הם יוכלו לפרסם ברשתות החברתיות, לשלוח ללקוחות בוואטסאפ, פייסבוק ואינסטגרם, או להפוך לכפתור תשלום באתר או לקוד QR, אותו יסרקו לקוחות בית העסק ויועברו לעמוד שלו באפליקציית פייבוקס.
1 צפייה בגלריה
אפליקציית פייבוקס
אפליקציית פייבוקס
אפליקציית פייבוקס
התשלום באמצעות הלינק, יאפשר לבתי העסק לקבל תשלומים מלקוחות בסכום של עד 150 אלף שקל, כאמור, ללא עמלת סליקה וללא צורך בהקלדת פרטי אשראי. זה לא אוטומטי: פייבוקס מציעה שני מסלולים, כשבמסלול המורחב (גבייה על 150 אלף שקל), נדרש הליך אימות וזיהוי מורכב יותר.
מדובר בעסקים כמו מורים פרטיים, מדריכי יוגה ופילאטיס, פסיכולוגים, מאמנים אישיים, אנשי תיקונים, אך גם בחנויות וחברות קטנות.
לאפליקציית התשלומים פיי מבית לאומי יש שירות דומה, בשם עוסקים זעירים, שמאפשר לעסקים פטורים ולעוסקים מורשים, חסרי קופה, לגבות כסף מלקוחותיהם באופן מיידי, כשלקוחותיהם יכולים לשלם בחלוקה לתשלומים, ללא מגבלת תקבולים שנתית ועם פטור מעמלות, אך עד 50 אלף שקל. לקוחות שאינם לקוחות לאומי ישלמו עמלת סליקה בבנק שלהם.
לביט (bit) של בנק הפועלים, שהיא האפליקציה הפופולרית ביותר בתחום (יותר מ-3.5 מיליון לקוחות לעומת 2 מיליון של פייבוקס), יש שת"פ דומה עם משולם לעסקים קטנים, אך משולם גובים עמלה של 1.2% מכל עסקה.