העבודה מהבית והצורך בהדפסת אישור רפואי לילדים עשו את שלהם ונוצר מחסור במדפסות. ב-ksp מדווחים על מחסור ארצי: "קשה מאוד להשיג מדפסות", טוענים בחברה. "יתכן שזה קשור בירידה בכושר הייצור בגלל הקורונה, אולי העברת כושר ייצור לפריטים רווחיים יותר וגם בגלל מחסור טיסות. יש מחסור ב-Hp, בראדר, קנון. הרבה מדינות בעולם עברו לעבודה מהבית, אז נוצר מחסור בציוד משרדי. היה מחסור במצלמות רשת, עכשיו זה מורגש בעיקר במדפסות".
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ירון צפדיה, מנכ"ל משותף בניופאן, מאשר את דבר המחסור: "חלק מהספקים בסין עצרו אספקה. המחסור במדפסות נמשך כבר כמעט חודש ואני לא רואה את זה מסתדר לפני 1 באוקטובר. זה חבל מאוד, כי אנחנו דקה לפני החזרה ללימודים, זו בדרך כלל תקופה מאוד חזקה בעולם המדפסות ומאוד קשה לנו לענות על הביקוש.
1 צפייה בגלריה
מדפסת
מדפסת
מדפסת
(צילום: shutterstock)
"בעקבות משבר הקורונה, אנשים הפכו את הבית למשרד. אני בקפסולה: עובד יומיים מהמשרד ושלושה ימים מהבית. יש לי מדפסת וסורק בבית, כל הציוד המשרדי. כולם קונים יותר מדפסות".
גם ל-HP יש חוסרים. גורם בחברה אמר לידיעות אחרונות ול-ynet כי אצלם החוסרים במדפסות נמשכים כבר חודש וחצי. "זה משתנה מרשת לרשת וממק"ט למק"ט. מתחילה להגיע סחורה ואנחנו מקווים שבאוגוסט המלאי כבר יתחדש".
דני גבירץ, מנכ"ל חברת רשף פתרונות הפצה, שמפיצה את מוצרי חברת בראדר בישראל, מסביר כי "הייתה הפסקת ייצור של חודש ומשהו ולוקח זמן עד שהמפעלים חוזרים לתפוקה. זה לא שאין בכלל מדפסות, אבל יש חוסרים בדגמים רבים. החוסרים הם במדפסות דיו בלבד, לא במדפסות לייזר. זה משבר עולמי".
לפי ניופאן, יש כרגע גם קושי בייבוא של מוצרי קיטשן אייד וגם במותג זה נוצר מחסור. "בקורונה אנשים היו בבית ולא הלכו למסעדה אז בישלו בבית יותר והיתה תקופה מטורפת של מכירות. הספק בחו"ל לא עומד בביקושים ואנחנו כל הזמן בשיחות עם הספק. לאחרונה, בפעם הראשונה הבאנו קיטשן אייד במטוס לארץ ולא דרך הים, כי לא היתה ברירה היה מחסור רציני. גם המחסור הזה יימשך עד החגים".