צו לסגירת בית הספר לטיסה של דן חלוץ: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בגליל העליון הוציאה צו מנהלי להפסקת שימוש במבנה הטרמינל בשדה התעופה במחניים, המשמש בין היתר את האקדמיה לטייס אזרחי של הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
האקדמיה לטייס אזרחי CAA עומדת לסגור את שעריה בעוד שבועיים בעקבות צו הפסקת שימוש שהוציאה הוועדה המקומית בגליל העליון למבנים בשדה התעופה במחניים. במקום מתנהלים שני קורסים, המכשירים חניכי טייס מסחריים - פרטיים, בנוסף לקורס נוסף שהיה אמור להיפתח שלשום.
1 צפייה בגלריה
איתן בן אליהו ודן חלוץ בתמונה משותפת
איתן בן אליהו ודן חלוץ בתמונה משותפת
מפקד חיל האוויר לשעבר איתן בן אליהו ודן חלוץ בבית הספר לטיסה בגליל העליון
(צילום: דובר צה"ל)
גורמים באקדמיה טוענים כי מאז שבית הספר פתח את שעריו בשנה שעברה לא מפסיקים תושבי האזור ובהם תושבי קיבוץ מחניים להתלונן על רעש המטוסים באזור. יש לציין כי פעילות בית הספר לטיסה במקום אושרה על ידי רשות התעופה האזרחית.
בצו שהוגש לאקדמיה נכתב כי נאסר שימוש "במבנה הטרמינל ובמסלול ההמראה והנחיתה בשדה התעופה במחניים לאקדמיה לטייסי מסחרי כאשר במבנה הטרמינל הוקצו משרדים המשמשים לחדר תדריכים וחדר המתנה. בנוסף, מסלול המנחת משמש להמראות ונחיתות של חניכים באקדמיה במטוסי האקדמיה".
גורם באקדמיה אמר ל-ynet כי "מדובר בטעות קשה של מי שכתב את הצו", ובין היתר ציין כי גורמי תעופה רבים משתמשים בשדה התעופה ובכלל זה גם חיל האוויר.

גורמים מתחום התעופה זועמים על ההחלטה

יו"ר אגודת התעופה הכללית, עו''ד נתנאל (נתי) פרץ, מבעלי איה תעופה, אמר כי "עילת הסגירה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בטענה כי 'נעשה שימוש חורג בטרמינל' הינה מגוחכת וחסרת היגיון בסיסי, פעילות לימודי טיסה נקבעה לא אחת על ידי בית המשפט העליון כפעילות חיונית למדינת ישראל.
"דווקא בימים אלו שעסקים ואזרחים נלחמים על פרנסתם - המועצה עסוקה בלאפשר לתושבים לישון צהריים על חשבון פרנסתם של מאות עובדי ענף התעופה הכללית ועל חשבונם של סטודנטים ששילמו ממיטב כספם כדי לרכוש מקצוע והשכלה תעופתית. רק אתמול ועדת הכלכלה של הכנסת דנה במצב התעופה בארץ, והנה באותה היממה בוחרת הוועדה לתכנון והבנייה לסגור פעילות חשובה בשדה חשוב והכרחי לענף ממנו מתפרנסות אלפי משפחות.
"אנחנו לא ניתן לאיש לפגוע בתעופה ובעיקר אם הסיבה לכך היא שאנחנו מפריעים לו לישון צהריים. אני קורא לגורמי התכנון לחזור בהם ולאפשר את המשך פעילותה של האקדמיה בשדה התעופה באופן מיידי ולפעול בדרכים אחרות לפתרון הנושא".
מרשות שדות התעופה, האחראית על שדה התעופה, נמסר כי למרות הצו נמשכת ההידברות בין הצדדים. "הצו כנגד פעילות האקדמיה לתעופה מנוגד לרישיון שהתקבל מרשות התעופה האזרחית להפעלת בית ספר לטיסה במקום".
אליעזר חודורוב, מקיבוץ מחניים, סיפר כי "עוסקים בתעופה ובאקדמיה לטיסה, אלו שקשרו את גורלם בין היתר עם רעש מנועי המטוסים מובנת, רק חבל שמצטיירת תמונה כמעט שקרית. תושבי קיבוץ מחניים ושאר ישובי האזור, אשר בחרו לגור בפריפריה השקטה, חיים עם מטרדי שדה התעופה כבר עשרות שנים ולא הקימו עד כה קול צעקה. אולם, פעילות המטוסים של בית הספר לטיסה מתקיימת לכל אורך היום ובאופן אינטנסיבי, כאשר המסלול מצוי במרחק עשרות מטרים בודדים מבתי הקיבוץ.
"תוואי הטיסה עובר מעל בתי ספר בטובא ומעל ראשי תושבי כפר הנשיא וכאמור לא מדובר במטס אחד, אלא בעשרות רבות של מטסים, במרווחים של שלוש עד חמש דקות כל מטס ובין 150 ל-200 המראות ונחיתות בכל יום. זו חוכמה גדולה לשבת במשרדים הממוזגים של האקדמיה לטיסה, לגבות 280 אלף שקל מכל תלמיד ולהתלונן על תושבי הצפון שהם אלו שפוגעים בפרנסתם".