המערכת הבנקאית נערכת להשלכות הכלכליות של משבר הקורונה והאפשרות של קושי בפירעון אשראי שהעמידו לטובת הלקוחות: בנק דיסקונט הודיע היום (ה') כי יאפשר ללקוחות העסקיים והפרטיים פתרונות, שיסייעו להם להתמודד עם אי הודאות הכלכלית ולצלוח תקופה קשה זו.
במסגרת זו, יאפשר דיסקונט עד שלושה חודשי דחייה של תשלומי המשכנתה, כולל הקרן והריבית, וקבלת פטור מלא מעמלה. דחיית התשלומים תסייע ללקוחות השכירים והעצמאים שנמצאים בבידוד ביתי, או נתקלים בבעיות תזרים מזומנים לאור המצב.
בנוסף, הוחלט בבנק על פתיחת מסלולי הלוואות ייעודיים עבור עסקים שנקלעו לקשיים תזרימיים, ובתוך כך, הלוואות גישור לתשלום משכורות והוצאות שוטפות, הלוואות סיוע עם מנגנון דחיית תשלומי הקרן עד שישה חודשים ועוד. ללקוחות הפרטיים מוצע מגוון הלוואות בתנאים נוחים ובפריסה גמישה. ההלוואות זמינות באפליקציית דיסקונט וניתן לקבלן מבלי לצאת מהבית.
לדברי יפית גריאני, ראש החטיבה הבנקאית בדיסקונט, "אנו מחויבים לסייע ללקוחות שלנו במיוחד בשעה זו, לנוכח המשבר שהולך ומחריף. הבנקאים המסורים שלנו מתגייסים לעמוד לשירות הלקוחות מעבר לשעות הפעילות ולהתאים להם את הפתרונות הפיננסים המתאימים להם לנוכח המצב".
2 צפייה בגלריה
אורי לוין, מנכ"ל בנק דיסקונט
אורי לוין, מנכ"ל בנק דיסקונט
אורי לוין, מנכ"ל בנק דיסקונט
(יח"צ)
לצד דיסקונט גם ביתר המערכת נערכים למתן הקלות לציבור בהחזרי האשראי. אתמול הודיע בנק לאומי כי בצל התפשטות הקורונה, הוא מציע ללקוחותיו אפשרות להקפיא את המשכנתה ולקבל פטור מלא מעמלה. פסק הזמן יאפשר עד שלושה חודשי דחייה של תשלומי המשכנתה, כולל הקרן והריבית.
עוד מסר לאומי בהודעתו כי יאפשר את ההקפאה בשל התפשטות הקורונה ומתוך רצון להקל על לקוחות שכירים ועצמאים שנמצאים בבידוד ביתי, או אשר נתקלים בבעיות בתזרים המזומנים לאור המצב, וזאת עד להודעה חדשה.
2 צפייה בגלריה
חנן פרידמן
חנן פרידמן
חנן פרידמן, מנכ"ל בנק לאומי
(צילום: כפיר סיון)
לאחר פניית ynet בנושא, גם בנק הפועלים הודיע כי יאפשר דחייה בהחזרי המשכנתה בשלושה חודשים ובמזרחי-טפחות ציינו כי תתאפשר דחייה של עד ארבעה חודשים, מלאה (קרן וריבית) או חלקית, בהתאם לבקשת הלקוח. בבנק הבינלאומי הודיעו כי יאפשרו ללקוחות דחיית תשלומי משכנתה לשלושה חודשים.
יש לציין כי מתן דחיית תשלומים במשכנתה (מהלך המכונה גרייס) כולל תשלום ריבית. בנוסף לבנקים, היום הודיעה גם חברת הבת של דיסקונט, חברת כרטיסי האשראי כאל, כי תאפשר דחייה של שלושה חודשים בהחזרי הלוואות של בתי עסק.