החזרת המשק לפעילות: משרד האוצר הגיש הערב (שבת) את תוכניתו להתנעת המשק, שחלקים גדולים ממנו נמצאים בהדממה עקב משבר הקורונה.
לפי לוח הזמנים שהוגש לראש המל"ל, כבר אחרי פסח (בין 19 באפריל ל-3 במאי), במקומות עבודה חיוניים תבוטל החובה להביא רק עובדים החיוניים לפעילות הייצורית; במקומות העבודה הרגילים שיעור העובדים יעלה ל-50% לעומת 15%-30% כיום (תחת מגבלות בריאות כמו שמירת מרחק של שני מטרים, היגיינה וכו').
1 צפייה בגלריה
רחובות נתניה ריקים
רחובות נתניה ריקים
רחובות נתניה ריקים
(צילום: עידו ארז)
בנוסף, ייפתחו חנויות ומרכזי מסחר של עד 15 חנויות, תחת מגבלות בריאות, ואולם מסעדות יישארו סגורות (יותר רק איסוף עצמי מחנויות ובתי אוכל). כמו כן תהיה חזרה לשגרה של החינוך המיוחד, הגיל הרך והגנים תחת מגבלות וצמצום מספר ילדים בכיתה, ותותר יציאה גם לרכישת מוצרים שאינם מזון לכלל הציבור.
שבועיים לאחר פסח (3-17 במאי) יעלה שיעור העובדים בכלל מקומות העבודה ל-85%, ייפתחו מרכזי מסחר פתוחים וקניונים תחת מגבלות בריאותיות, ותהיה חזרה לפעילות של כיתות א'-ג' תוך צמצום מספר הילדים בכיתה.
חודש לאחר פסח, (17-30 במאי) יחזרו כלל מקומות העבודה לפעילות שוטפת בכפוף להנחיות משרד הבריאות וייפתחו השווקים תחת אותן מגבלות.
התוכנית אינה מפרטת מתי תהיה חזרה מלאה לבתי הספר - מאחר שהיא מתמקדת באפריל-מאי, והחזרה בכיתות הגבוהות צפויה מאוחר יותר.
במשרד האוצר מציינים כי ההצעה היא על דעת נגיד בנק ישראל, משרד הכלכלה והמועצה הלאומית לכלכלה. בכל מקרה, המל"ל מתכלל את האירוע ומי שמקבל את ההחלטות הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו; לכן, אין ודאות כי אלה יהיו התאריכים שתקבע הממשלה.