חברת האשראי מקס (max), שקיבלה בחודש שעבר רישיון להקמת סוכנות ביטוח, הודיעה היום (ב') על התחלת שיווק מוצרי ביטוח של חברת AIG ללקוחותיה. בהמשך תחבור לחברות נוספות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מקס תחל לפעול בשוק בהדרגה, כחלק מתנאי קבלת הרישיון. היא גם לא תוכל לעשות שימוש במידע מתוך מאגר הלקוחות שברשותה, למעט פרטי לקוח.
1 צפייה בגלריה
מקס
מקס
מקס
(צילום: יחסי ציבור)
מקס תשווק בשלב הראשון ביטוח רכב כולל הנחה בשיעור של עד 20% לנוהגים מעט (בדיווח קילומטראז'), ביטול השתתפות עצמית בנזקים מעל 9,000 שקל ונציג שמטפל בגרירת הרכב למוסך במקרה של תאונה ורכב חלופי תוך 24 שעות. בחודשים הקרובים מקס תשווק מוצרי ביטוח נוספים, בהם ביטוח דירה וביטוח נסיעות לחו"ל.
רכישת הביטוחים תתאפשר באמצעות אתר החברה, כולל הגשת תביעה אבל היא כן תפעיל סוכנות ביטוח בפעילות מלאה. לשכת סוכני הביטוח מתנגדת למהלך בטענה לתחרות לא הוגנת.

המאבק סביב הביטוחים של מקס

את האישור מרשות שוק ההון קיבלה חברת מקס חרף ההתנגדות של סוכני הביטוח והצעת החוק שהגיש ח"כ מיקי זוהר במטרה לסכל את התוכנית של חברות כרטיסי האשראי לשווק ביטוחים.
לשכת סוכני הביטוח עתרה אתמול (א') לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד החלטת הממונה על שוק ההון, ביטוח וחסכון, ד"ר משה ברקת להעניק רישיון סוכן ביטוח לחברת מקס.
בעתירה, טוענת לשכת סוכני הביטוח כי "החלטת הממונה תביא לפגיעה אנושה בתחרות בשוק התיווך למוצרי ביטוח (שוק סוכני הביטוח) ולפגיעה בסוכני הביטוח העצמאיים והמאוגדים בשל היתרון האדיר והחד צדדי של מקס במידע אישי על פני יתר סוכני הביטוח. יתרון זה של מקס נובע כתוצאה מפעילותה בשוק ההנפקה, הסליקה ותפעול כרטיסי חיוב. יתרון זה יאפשר למקס לקבל מידע בלעדי וייחודי אודות צרכיהם הביטוחים של לקוחותיה כתוצאה מניתוח הרכישות שלהם (לדוגמא תשלומים בגין קנית רכב, מוצרים לבית וכיו"ב) ולפנות אליהם בהצעות שיווקיות לרכישת ביטוח לפני כל מתחרה אחר.
"ההחלטה עשויה להביא לפגיעה ברמת השירות למבוטחים. מתן שירות על ידי סוכן ביטוח דורש מיומנות וניסיון, קל וחומר על רקע הפסיקה אשר הטילה חובות שונות על סוכן הביטוח כלפי המבוטח. קיים חשש כבד כי מקס לא תוכל להעניק למבוטחים שירות בדומה ליתר סוכני ביטוח הפועלים בשוק.
"ההחלטה לאפשר למקס לעשות שימוש בנתונים האישיים אודות לקוחותיה הצבורים במאגרי המידע שלה לצורך פעילות כסוכן ביטוח תפגע בפרטיות המבוטחים, כאשר הממונה לא התייעץ בעניין זה לפני החלטתו עם הרגולטור לענייני פרטיות בישראל - הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים".