שר האוצר משה כחלון ובכירי משרדו אישרו הערב (א') ערבות מדינה להלוואה בסך 400 מיליון דולר לחברת התעופה אל על - אך זאת בכפוף לעמידת החברה בתנאים מחמירים. בין היתר, כוללים אלה את הגדלת היקף ההתייעלות של החברה, הסכמת ועד העובדים, והזרמה של 100 מיליון שקל מצד הבעלים - משפחת בורוביץ'. 
בדיון שנערך בהשתתפות שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', שר התיירות יריב לוין ובכירי האוצר הסכימה המדינה להעלות את שיעור ערבות המדינה שתינתן לאל על מ-75% ל-80%. עם זאת, דרשה המדינה שבעלי אל על יכניסו, כאמור, את היד לכיס ויזרימו לחברה 100 מיליון שקל (אם בדרך של מימוש מניות או של הזרמת הון ממקורות אחרים).
1 צפייה בגלריה
נתב"ג שדה תעופה מטוס מטוסים אל על
נתב"ג שדה תעופה מטוס מטוסים אל על
מטוסים של אל על
באוצר דורשים מאל על, בין היתר, לנהל מו"מ על דחיית חובות עם מי שמחכירים לה מטוסים ועם הבנקים הנושים שלה: "נדרשת פריסה מחודשת של החובות ומתן הנחות על חובות בגובה של 150 מיליון דולר שאמורים להיפרע בשנה הקרובה".
עוד דורשים באוצר מאל על להתייעל ומצביעים על ההוצאות הגבוהות של החברה ביחס לקילומטר טיסה לעומת חברות תעופה אחרות. באוצר דורשים מהחברה התייעלות נוספת - בסך של 50 מיליון דולר - מעבר לכפי שהתחייבה החברה בתוכנית ההבראה שלה.
באוצר הסבירו את דרישתם להזרמת הון על ידי בעלי החברה בכך ש"אל על היא חברה ממונפת, שחובותיה גבוהים פי 19 מההון העצמי שלה, בין היתר בגלל רכישות של מטוסי דרימליינר באמצעות חוב. הדרישה מהבעלים להזרים הון נועדה לשפר את מבנה ההון של החברה". 
באוצר מתכוונים גם להטיל מגבלות על משיכת דיבידנד מאל על עד להחזר ההלוואה וידרשו להטיל מגבלות על ביצוע עסקאות בעלי עניין. כמו כן נדרשת החברה להפחית את שכר הדירקטורים שלה. התנאי האחרון שהמדינה דורשת הוא אופציית פאנטום שתבטיח לה תגמול יחסי, אם שווי החברה יעלה בעתיד. האוצר הדגיש כי הערבות תינתן לאל על רק לאחר שייחתמו הסכמים עם העובדים, מחכירי המטוסים והבנקים המלווים.