הקלה למעסיקים ולעובדים מחוסרי עבודה: ועדת שרים לחקיקה אישרה אמש (ראשון) ביטול תשלומים לביטוח הלאומי למעסיקים שעובדיהם יצאו לחופשה ללא תשלום במהלך תקופת הקורונה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
על פי הצעת ראש הממשלה ושר האוצר, הפטור מתשלום יינתן למעסיקים עבור עובד שהוצא לחל״ת בתקופת הקורונה, עד לפרק זמן של חודשיים בהם שולמו לו דמי אבטלה, וזאת בתקופה שבין אפריל 2020 לאפריל 2021. שר האוצר יוסמך להאריך את הפטור מהתשלום עד סוף יוני 2021.
2 צפייה בגלריה
ביטוח לאומי
ביטוח לאומי
פטור מתשלום ביטוח לאומי למעסיקים שעובדיהם הוצאו לחל"ת
(צילום: נמרוד גליקמן)
כיום, ללא תיקון החוק, חלה על המעסיק חובת תשלום דמי ביטוח לאומי של 348 שקל (6.57% משכר המינימום) עבור כל אחד משני החודשים הראשונים של העובד בחל״ת. המעסיק אף רשאי לדרוש כיום מהעובד את התשלום בגין החודשיים הללו בחזרה ורבים עשו כן, כאשר העובדים מחוסרי העבודה התקשו לשלם למעסיק את דמי הביטוח הלאומי הללו.
נקבע כי זכויותיהם של עובדים ששהו בחל״ת ושלא שולם בעדם דמי ביטוח לאומי בשל הפטור, לא ייפגעו.
היקף הפטור מוערך בכ-500 מיליון שקל, ומטרתו לסייע ללמעלה מ-145,000 מעסיקים.
2 צפייה בגלריה
מאיר שפיגלר
מאיר שפיגלר
מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי. "להקל על החזרת עובדים לתעסוקה"
(צילום: הדר יואביאן)
ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "נקדם צעדים נוספים כדי להקל ולסייע לבעלי עסקים וכדי להחזיר את המשק הישראלי לפעילות מלאה ולצמיחה".
שר האוצר, ישראל כץ: "התיקון מהווה צעד נוסף וחשוב שיקל על בעלי העסקים ויסיר מהם את הנטל של תשלום דמי ביטוח על עובדיהם שאינם מועסקים בעסק. אמשיך לפעול כדי לגבש פתרונות לבעלי עסקים, זאת במקביל לסיוע שניתן ע״י רשת הביטחון עד שהמשק יחזור לשגרה מלאה וצמיחה".
מנכ״ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר: "החקיקה נועדה לסייע למעסיקים והשכירים להתמודד עם הפגיעה הכלכלית שפקדה אותם, ובכך להקל עליהם להחזיר עובדים לתעסוקה ולחזור לפעילות מלאה, במהרה".