הישג לדיירי שכונת היוקרה: ועדת המשנה לעררים של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב פרסמה לאחרונה חלופה תכנונית לתוכנית להרחבת פרויקט סי אנד סאן, הסמוך לחוף הצוק בצפון תל אביב. זאת בעקבות התנגדויות שהגישו בשנה האחרונה הדיירים להקמת פרויקט יוקרתי בסמוך, הכולל מגורים ומלונאות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
תחילת הפרשה בנובמבר 2019, אז חברת הניהול סי אנד סאן מנג'מנט, המייצגת את בעלי היחידות בפרויקט סי אנד סאן, הגישה באמצעות עו"ד ענת בירן ודפנה תמיר, ממשרד ענת בירן עורכי דין, התנגדות לתוכנית בנייה שאושרה במגרש הצמוד לחוף הצוק.
2 צפייה בגלריה
סי אנד סאן
סי אנד סאן
פרויקט סי אנד סאן בתל אביב
(צילום: שאול גולן)
מדובר בפרויקט הכולל מגדל מגורים (המכונה מגדל B) שבו מתוכננות 116 דירות יוקרה, ולצדו מבנה נוסף שישמש כמלון (המכונה מבנה C), ובו מתוכננות 198 יחידות אירוח בשטח ממוצע של 45 מ"ר. התוכנית כוללת כ-21 אלף מ"ר שטחים עיקריים, 8,600 מ"ר שטחי שירות, וחניון תת-קרקעי בהיקף של כ-47 אלף מ"ר. הקרקע שצמודה למבנים הקיימים נמצאת בבעלות חברת אשדר וקרן ריאליטי.

"חומת בטון בצורה"

הדיירים טענו כי התוכנית מנפחת את היקפי הבנייה במתחם הצוק בכלל, ובמיוחד בחזית המערבית והדרומית שלו, כשעיקר ההתנגדות הופנתה כלפי המלון - "בניין עצום ורחב ממדים באופן מוגזם, הפוגע אנושות במתנגדים", כך נטען. על פי התוכנית, המלון אמור לכלול חלק צפוני וחלק דרומי הפונה לים, אשר "מתוכנן כחומת בטון בצורה המקיפה את המתחם מכיוון דרום, מערב וצפון, כך שהוא גורם נזק אדיר לציבור בכלל ולמתנגדים בפרט", לשון ההתנגדות.
בנוסף נטען כי לאחר פינוי שדה דב, אין מניעה לאשר בנייה לגובה, ולכן ניתן לאשר את בניית המלון בדרך של תוספת קומות לחלק הצפוני של המלון, ולא לחסום את כל החזית המערבית והדרומית של המגרש, באופן שפוגע בדיירים בבניין A הקיים. המתנגדים טענו כי הבנייה המתוכננת אף תפגע בציבור המתרחצים והמבקרים בחוף הים.
לתוכנית הוגשו התנגדויות נוספות על ידי ארגונים ירוקים. בין היתר הוגשה התנגדות על ידי עמותת אדם, טבע ודין, שטענה כי אין מקום לאשר תוספת שימושים פרטיים בצמוד לחוף, במיוחד לאור גידול האוכלוסין וצמצום השטח העומד לרשות הציבור.
2 צפייה בגלריה
מדד התחדשות
מדד התחדשות
עו"ד ענת בירן
(באדיבות עו"ד ענת בירן)
כאמור, כשנה לאחר הדיון בהתנגדויות פרסמה החודש הוועדה המחוזית את השינויים שהיא מציעה בתוכנית. בין היתר, היא מציעה לבטל את החלק הדרומי של המלון, שנטען כי משמש מעין חומה סביב המתחם, כך שהשטח בחזית הדרומית של המגרש בהיקף של 570 מ"ר יישאר פתוח ללא כל בינוי. זכויות הבנייה יתווספו לחלק הצפוני של המלון באמצעות תוספת של שתי קומות.
כמו כן, התוכנית הייתה אמורה לכלול גדר שתקיף את כל הפרויקט במרחק של 100 מטרים בלבד מקו המים. בחלופה המוצעת הוחלט לאסור את הגידור בחלק זה כלל. כעת מתבקשים המתנגדים להגיש את התייחסותם לחלופה המוצעת. לדברי עו"ד בירן, "החלטת ועדת המשנה מוכיחה כי הגשת ההתנגדויות הייתה מוצדקת, וכי יש לבחון חלופות תכנוניות טובות יותר".