נייקי הודיעה כי היא סוגרת את כל החנויות שלה בארה"ב ובאזורים נוספים בעולם - ממחר ועד 27 במרץ. מלבד ארה"ב, ייסגרו חנויות גם בקנדה, מערב אירופה, ניו זילנד ואוסטרליה.
עובדי החברה יקבלו תשלום מלא בתקופה זו. החנויות בקוריאה, יפן, סין (ברובן) ןבמקומות נוספים - יישארו פתוחות.
2 צפייה בגלריה
חנות נייק נייקי ב דיזינגוף סנטר תל אביב
חנות נייק נייקי ב דיזינגוף סנטר תל אביב
חנות נייקי
(צילום: עמית שעל)
בתוך כך, חברות נוספות הודיעו על סגירים סניפים. חברת אפל תסגור זמנית את כל חנויותיה מחוץ לסין עד 27 במרץ. החנויות המקוונות ימשיכו לעבוד כרגיל. מנכ"ל אפל, טים קוק, הודיע אתמול (שבת) בטוויטר כי "אנחנו חייבים לעשות הכל כדי למנוע את התפשטות נגיף הקוביד-19". הוא הוסיף כי יצרנית האייפון תתרום 15 מיליון דולר לטובת ההתאוששות העולמית מהקורונה.
לאפל יש כ-420 חנויות ברחבי העולם (מלבד סין), בהן 270 בארה"ב. עד כה סגרה החברה את החנויות שלה באיטליה ובספרד. קוק הוסיף כי העובדים בחנויות ימשיכו לקבל משכורת.
2 צפייה בגלריה
נגיף קורונה סין חנות סגורה של אפל ב בייג'ינג
נגיף קורונה סין חנות סגורה של אפל ב בייג'ינג
חנות סגורה של אפל בבייג'ינג
(צילום: gettyimages)
שלשום הודיעה אפל כי היא פותחת מחדש את 42 החנויות שלה בסין, לאחר שהיו סגורות במשך כחודש - אם כי כמה מהן פועלות בשעות מוגבלות. יצוין כי ענקית הטכנולוגיה, כמו חברות גדולות אחרות, מעודדת את עובדיה לעבוד מהבית.
רשת האופנה זארה הודיעה כי היא סוגרת את כל החנויות שלה בספרד, על רקע ההתפשטות החמורה של הנגיף במדינה. הסניפים של הרשת בספרד אחראים לכשישית מהכנסותיה של החברה האם, אינדיטקס. אתמול הוכרז בספרד מצב חירום: המדינה היא מוקד התפרצות הקורונה השני בחומרתו מחוץ לסין, עם כ-5,945 חולים מאומתים וכ-191 מתים.
פורסם לראשונה: 10:06, 14.03.20