בורסות ניו יורק ננעלו הערב בעליות שערים חדות, על רקע אופטימיות של המשקיעים סביב מה שנראה להם כתחילתה של היציאה ממשבר הקורונה. נאסד"ק זינק ב-4%, S&P 500 עלה ב-3.1%, ודאו ג'ונס הוסיף לערכו 2.4%; בלטה: מניית טסלה שעלתה ב-9.1% והשלימה עלייה של 30% ביומיים ושל 60% בשבעה ימים; עוד בלטו: אמזון שעלתה ב-5.3% לשיא כל הזמנים, ואפל שהוסיפה לערכה 5%. גם מיקרוסופט עלתה ב-5%, ואלפבית התקדמה ב-4.6%. מניית טבע הישראלית עלתה ב-2.3%. צ'ק פוינט ירדה ב-1.1%.
מחיר הנפט הגולמי מסוג WTI צנח היום ביותר מ-10% אל 20 דולר לחבית. הסיבה ככל הנראה: למשקיעים לא ברור אם הקיצוץ ההיסטורי בתפוקה של אופ"ק+ יאזן את הירידה החדה בביקוש בעקבות המשבר. מחיר הזהב עלה היום ב-0.4% ונקבע על 1,768.9 דולר לאונקיה - מחירה הגבוה ביותר של המתכת היקרה מאז אוקטובר 2012.
בשמונת ימי המסחר שהיו עד כה בחודש אפריל רשמו המדדים דאו ג'ונס ו-S&P 500 ארבעה ימי עליות וארבעה ימי ירידות, ואילו מדד נאסד"ק שבו נכללות ענקיות הטכנולוגיה הציג רוח מעט אופטימית יותר עם חמישה ימי עליות ושלושה ימי ירידות.
"כשמסתכלים על העובדות, אני חושב שיש סיבה לתקווה רבה יותר מזו שהייתה עד כה", אמר ג'ים קריימר, גורו ההשקעות ומגיש התוכנית Mad Money ב-CNBC. "התרחיש הגרוע ביותר ירד מהפרק, והכלכלה יכולה להיפתח מחדש מוקדם הרבה יותר משחשבנו אפילו לפני שלושה שבועות".
1 צפייה בגלריה
וול סטריט בורסה בורסות קורונה
וול סטריט בורסה בורסות קורונה
בורסות בצל קורונה
(צילום: AFP)
בתוך כך, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר כי ממשלו קרוב להשלמת התוכנית לפתיחה מחדש של הכלכלה האמריקנית, שהושבתה ברובה כדי לבלום את התפשטות נגיף הקורונה. בתדריך היומי ציין טראמפ כי מספר המתים היומי בארה"ב כתוצאה מהנגיף החל להתייצב, מה שמצביע על כך שמאמצי הממשל הצליחו. טראמפ דחה את כוונת חלק ממושלי המדינות בארה"ב לפעול באופן עצמאי לפי תוכנית יציאה משלהם, ואמר כי יש לו סמכות מוחלטת בנושא. לדבריו, "הנשיא מחליט, אך אנחנו הולכים לעבוד ביחד". החוזים בניו יורק רושמים עליות של עד 1.4%
בורסות אירופה ננעלו הערב בעליות שערים, על רקע אופטימיות מסוימת של המשקיעים שעוקבים אחר ניסיונות מדינות העולם לגבש אסטרטגיות יציאה מהסגר שכפה עליהן נגיף הקורונה. מדד הבנצ'מארק הפן-אירופי Stoxx 600 עלה ב-0.6%, כאשר רוב הבורסות ביבשת ננעלו בטריטוריה חיובית. מדד פוטסי הבריטי ירד ב-0.9%, בעוד מדד דאקס הגרמני התחזק ב-1.3% ומדד קאק הצרפתי הוסיף לערכו 0.4%
באסיה, הבורסה בשנגחאי ננעלה בעלייה של 1.6%, האנג סנג בהונג קונג טיפס ב-0.6%.
נתונים רשמיים בסין: היצוא ירד ב-6.6% במרץ, לעומת החודש המקביל אשתקד, והיבוא ירד ב-0.9%. האנליסטים צפו לירידה של 14% ביצוא, ושל 9.5% ביבוא. 
העודף המסחרי במרץ הסתכם ב-19.9 מיליארד דולר, לעומת צפי אנלסטים של 18.55 מיליארד דולר. מוקדם יותר השנה, סין דיווחה על נתוני סחר מאוחדים לינואר ופברואר: היצוא צנח ב-17.2% לעומת החודשים המקבילים אשתקד, והיבוא נפל ב-9.5%.  נזכיר כי סין היתה מוקד ההתפרצות הראשון של מגפת הקורונה - והיא החלה להכות במדינה לקראת סוף ינואר. בפברואר המגפה נבלמה, ובאמצע מרץ החלה הממשלה בהסרת המגבלות.
אתמול ננעלו הבורסות בוול סטריט במגמה מעורבת: מדד דאו ג'ונס נחלש ב-1.4%, S&P 500 איבד 1%, נאסד"ק טיפס ב-0.4% (לאחר שנסחר בירידות ברוב היום).
פורסם לראשונה: 08:35, 14.04.20