נמשכת השביתה הכללית בבית ההשקעות פסגות. גם היום (שלישי) לא תתקיים פעילות ולא יינתן מענה ללקוחות. במקביל, עשרות מעובדי החברה הפגינו הבוקר מול ביתו של גלעד אלטשולר, מהבעלים ומנכ"ל משותף בבית ההשקעות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בין השלטים שהונפו בהפגנה: "גלעד גלעד פסגות יהיה לעד", "רגולטור תתעורר שוק הגמל פה בוער", "זה הזמן להתעורר, הבית מתפורר", ו"עובדי פסגות לא למכירה".
2 צפייה בגלריה
הפגנה של עובדי פסגות מול הבית של גלעד אלטשולר
הפגנה של עובדי פסגות מול הבית של גלעד אלטשולר
הפגנה של עובדי פסגות מול הבית של גלעד אלטשולר
אתמול החליט ועד עובדי פסגות להשבית את בית ההשקעות ברקע מכירת פסגות לאלטשולר שחם, עד להודעה חדשה וקיום הליך מו"מ ענייני ורציני עם הנהלת חברת אייפקס. עקב השביתה הפתאומית לא יינתן מענה בדואר האלקטרוני ויהיה עיכוב בביצוע הפעולות השונות ובהן משיכות והעברות כספים.
ביום שישי נודע שאלטשולר שחם רכש מאייפקס, שבניהולה של זהבית כהן, את בית ההשקעות פסגות במחיר של 930 מיליון שקל. בכך תנהל אלטשולר שחם יותר משליש מענף הגמל בישראל, בהיקף של כ-200 מיליארד שקל. רשות שוק ההון ורשות החדשנות יבחנו את השלכות הרכישה על הריכוזיות בענף. אייפקס רכשה את פסגות לפני 11 שנה ועל פי הערכות הפסידה כמחצית מכספי השקעתה בבית ההשקעות.
לאחר עסקת הרכישה שנחתמה ביום שישי האחרון, התקיימה ביום ראשון בערב פגישת משא ומתן, אולם לטענת ועד העובדים, נציגי חברת אייפקס הודיעו כי אין בכוונתם להיענות לאף אחת מדרישות ועד העובדים. בין השאר סורבה לטענת הוועד הדרישה למענק המכירה והביטחון התעסוקתי. מוועד העובדים נמסר כי על פי הדברים שנאמרו בפגישה, הבינו חברי הוועד כי אלטשולר שחם התעקש כי סוגיית העובדים לא תיכלל כחלק מעסקת הרכישה.
בשל עמדה זו החליט הוועד, בשיתוף עובדי החברה המאוגדים בכוח לעובדים, על השבתה מוחלטת בחברה.
יו"ר הוועד שלומי לוגסי אומר כי "גם במהלך השביתה הממשיכה היום באופן מוחלט, רצינו להגיע הבוקר לביתו של גלעד אלטשולר כדי להגיד לו שאי אפשר לזרוק הביתה מאות עובדים עם משפחות בהינף יד כאילו הם מספרים בגיליונות אקסל, וכל זה בלי לשבת איתנו למו״מ ענייני ורציני. נמשיך להשמיע את קולנו בכל מקום נגד הפירוק לגורמים של בית ההשקעות פסגות המביא לפגיעה בעובדים, בציבור החוסכים ובתחרות במשק".