ברקע מכירת בית ההשקעות פסגות לאלטשולר שחם, החליט ועד עובדי פסגות כי החל מהיום (ב') מאות מעובדי החברה, מהגדולות בארץ בתחום, ישבתו עד להודעה חדשה וקיום הליך מו"מ ענייני ורציני עם הנהלת חברת אייפקס. עקב השביתה הפתאומית לא יינתן מענה בדואר האלקטרוני ויהיה עיכוב בביצוע הפעולות השונות ובהן משיכות והעברות כספים.

ביום שישי נודע שאלטשולר שחם רכש מאייפקס, שבניהולה של זהבית כהן, את בית ההשקעות פסגות במחיר של 930 מיליון שקל. בכך תנהל אלטשולר שחם יותר משליש מענף הגמל בישראל, בהיקף של כ-200 מיליארד שקל. רשות שוק ההון ורשות החדשנות יבחנו את השלכות הרכישה על הריכוזיות בענף. אייפקס רכשה את פסגות לפני 11 שנה ועל פי הערכות הפסידה כמחצית מכספי השקעתה בבית ההשקעות.
2 צפייה בגלריה
בית פסגות בתל אביב
בית פסגות בתל אביב
בית פסגות בתל אביב
(צילום: ניצן דרור)
2 צפייה בגלריה
פסגות שביתה הודעה
פסגות שביתה הודעה
הודעת השביתה
(צילום מסך)
לאחר עסקת הרכישה שנחתמה ביום שישי האחרון, התקיימה אתמול בשעות הערב פגישת משא ומתן, אולם לטענת ועד העובדים, נציגי חברת אייפקס הודיעו כי אין בכוונתם להיענות לאף אחת מדרישות ועד העובדים. בין השאר סורבה לטענת הוועד הדרישה למענק המכירה והביטחון התעסוקתי.
מוועד העובדים נמסר כי על פי הדברים שנאמרו בפגישה, הבינו חברי הוועד כי אלטשולר שחם התעקש כי סוגיית העובדים לא תיכלל כחלק מעסקת הרכישה.
בשל עמדה זו החליט הוועד, בשיתוף עובדי החברה המאוגדים בכוח לעובדים, על השבתה מוחלטת בחברה מהיום. לא תתקיים עבודה מהמשרדים או מהבתים בשום צורה שהיא.
לדברי יו"ר ועד העובדים, שלומי לוגסי, "נדהמנו לגלות במו"מ כי אנחנו בכלל לא חלק מהעסקה והם מעוניינים להתנער מאיתנו לחלוטין ולמעשה לשלוח אותנו הביתה ללא מענקים וללא פיצוי ראוי. בעקבות האסיפה שקיימנו אתמול בזום בשעות הערב המאוחרות ושבה השתתפו מאות מעובדי החברה, החלטנו על יציאה מיידית לשביתה כללית בחברה".
עוד אמר יו"ר הוועד בפסגות, כי "שמחנו לגלות כי גם העובדים שאינם מצויים תחת ההסכם מצטרפים אלינו לשביתה, כיוון שהם מבינים כי אין כל הבדל בינינו. ההנהלה רוצה לזרוק את כולנו ולפרק את פסגות לגורמים. עד שלא יתחילו לנהל איתנו משא ומתן ענייני ללא מריחות, פסגות מושבתת לחלוטין. אנחנו נמשיך להפגין חזית אחת מאוחרת ומגובשת כפי שעשינו במשך כל התקופה האחרונה".
בכנס איגוד הדירקטורים ואיגוד החברות הציבוריות, התייחס היום הממונה על שוק ההון, משה ברקת, לסוגיית מכירת פסגות לאלטשולר שחם, בשיחה אחד על אחד עם פרופ' יוסי גרוס: "אם המהלך יצליח, ויהיה לנו גוף גדול ותחרותי מול חברות הביטוח, אז בית ההשקעות עצמו צריך לקבל פיקוח רגולטורי מסוים. אני לא לוקח סמכויות שאין לי, אבל כשהפיקוח נעשה מלמעלה יש לזה יתרון".
בתוך כך, גם עובדי חברת AIG ממשיכים גם היום להשבית את חלק ממוקדי החברה ולא יעניקו שירות ומענה טלפוני ללקוחות. בחודש אוגוסט האחרון הוכרז סכסוך עבודה בחברה, והעובדים החלו בעיצומים במחאה על כך שלא קיבלו החזר הוצאות על עבודה מהבית הכוללות בין היתר חשמל, אינטרנט וסלולר וציוד משרדי שלא סופק במלואו.
מפסגות נמסר בתגובה: "הנהלת פסגות הגיעה אמש לפגישת מו"מ במטרה לנהל דיון ושיח בתום לב, הציגה את מתווה העסקה ואת השלכותיה ואף ביקשה להניח מספר אבני דרך להמשך ניהול מו"מ אפקטיבי.
"לצערנו, נציגות העובדים הגיעה לישיבה עם תסריט מוכן מראש ועזבה את הישיבה בהפגנתיות, הרבה לפני הזמן המתוכנן ומבלי לנהל שיח.
"מבחינתם, אי מענה מלא לדרישותיהם הראשוניות מהווה סיבה מספקת לא לנהל מו"מ. אנו חושבים שזוהי אינה הדרך. בוודאי לא זו שתביא לתוצאה טובה יותר עבור העובדים.
"אנו קוראים לנציגות העובדים לחזור לשולחן המו"מ במטרה לקיים דיאלוג לטובת העובדים ולהמשך הפעילות לטובת הלקוחות שלנו".