האם החברה המרכזית לייצור משקאות קלים, יצרנית קוקה-קולה בישראל, ניהלה מו"מ שלא בתום לב להקמת מרכז לוגיסטי גדול בשוהם? על פי תביעה שהוגשה לביהמ"ש המחוזי בתל אביב, הסכום שאותו הייתה אמורה החברה המרכזית לשלם, אם העסקה הייתה יוצאת לדרך, עמד על כ-100 מיליון שקל.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
חברת לן-ור פתרונות טכנולוגיים הגישה תביעה של 2.5 מיליון שקל בטענה לחוסר תום לב במו"מ שנוהל עימה. במסגרת התביעה טוענת התובעת באמצעות עוה"ד ניבה דורסט וגל מנשה שהתקיים מו"מ במשך תשעה חודשים בינה לבין החברה המרכזית, שבו השקיעה התובעת משאבים אדירים ולאחר שלמעשה הצדדים "לחצו יד" לצורך סגירת העסקה הודיעה החברה המרכזית שהיא חוזרת בה.
1 צפייה בגלריה
קוקה קולה העולמית
קוקה קולה העולמית
קוקה-קולה
(צילום: shutterstock)
התובעת טוענת שלצורך קידום העסקאות נדרשה להשקיע מאות שעות עבודה, להיוועץ בגורמים מקצועיים, להקצות משאבים כלכליים ובשלב הסופי של המו"מ, מספר ימים לפני שהחברה המרכזית הביאה את העסקאות לאישור הדירקטוריון (ב-10 בדצמבר 2019) "הודיע במפתיע נציג החברה המרכזית כי רק בשלב זה, לאחר בדיקת הנושאים הכלכליים, שהוא לא עשה חשבון נכון ושאם יביא את העסקה לאישור הדירקטוריון, הדירקטוריון יזרוק אותו מכל המדרגות".
במכתב תגובה ששלחה החברה המרכזית היא דוחה את הטענות. "גם אם מרשתכם מאוכזבת מאי-הצלחת המו"מ, אין הדבר מקנה בידה את הזכות לצאת בסדרת האשמות חסרות שחר כלפי החברה המרכזית".
בתביעה נחשף מייל שכתב רפי נחושתן מלן-ור לגיא רופא מהחברה המרכזית ובו הוא מביע את אכזבתו מההתנהלות. "לא נתפס שאף אחד עד לפני שבוע לא ישב לעשות חשבון כמה זה עולה באמת והאם זה כדאי. מה המשמעויות לגבי החברה המרכזית? ההתנהלות הזו מזכירה התנהגות של חברה שמנהלת כמו מכולת. זה לא נתפס". טרם הוגש כתב הגנה. מהחברה המרכזית נמסר: "נגיב כמקובל בביהמ"ש".