תנובה החלה לראשונה לשווק חמאה מיובאת: מהיום (ראשון), אפשר למצוא על המדפים את החמאה שמיוצרת במחלבת Ammerlander בגרמניה. תנובה משווקת את החמאה תחת המותג "השף הלבן". היא נמכרת באריזות של 250 גרם בהתאמה למחיר המפוקח של 3.94 שקלים ל-100 גרם.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בדצמבר צפויה החברה להשיק גם ממרח חמאה המיובא מגרמניה, במקביל להמשך ייצור חמאת תנובה. בשיאה, תפסה תנובה כ-80% משוק החמאה בארץ וירדה עקב המחסור בחומר גלם לנתח שוק של כ-50% בלבד.
1 צפייה בגלריה
חמאת "השף הלבן" של תנובה
חמאת "השף הלבן" של תנובה
חמאת "השף הלבן" של תנובה
(צילום: יח"צ)
הייבוא מתבצע במסגרת היתר שנתנו המדינה ומשרד האוצר לייבוא חופשי ופטור ממכס של חמאה, בעקבות המחסור החריף שהיה בשנה שעברה לאחר שטרה הפסיקה לייצר את המוצר ותנובה ירדה בהיקפי היצור.
יצויין כי ההיתר שנתנה המדינה לייבוא תקף עד סוף שנת 2020, לאחריו המדינה תצטרך להכריע האם היא ממשיכה את הייבוא החופשי או חוזרת לשיטת הייבוא במכסות (6,000 טון בשנה), כפי שדורשים מועצת החלב ומשרד החקלאות. לטענת המתנגדים לייבוא החופשי, אין צורך בייבוא כדי להשלים ביקושים בארץ והוא אינו מוביל להורדת מחירים, מכיוון שהחמאה המיובאת יקרה מהחמאה שבפיקוח.
המחלבה הגרמנית הוותיקה, Ammerlander, פועלת משנת 1885 והיא אחד מהקואפרטיבים הראשונים לייצור חמאה וגבינות בצפון גרמניה. כיום 50% מתוצרתה מיוצאת ל-60 מדינות ברחבי העולם, ביניהן גם איחוד האמירויות שבמפרץ הפרסי.