התחרות בשוק החמאה עולה: לאחר שנחשף כי תנובה תתחיל לראשונה לייבא חמאה מגרמניה במחיר מוזל, זהה למחיר החמאה המפוקח, נודע לממון ול-ynet כי החברה תייבא לראשונה גם ממרח חמאה מאירופה תחת מותג פרטי שבשימוש החברה כמו "השף הלבן" או מותג אחר. זאת על אף ששוק החמאה נעשה צפוף במתחרים מאז שהותר לפני פחות משנה יבוא חמאה חופשי. גורם בתנובה אמר: "לא יהיה סגמנט בתחום מוצרי החלב שתנובה לא תהיה בו".
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ההערכה בשוק היא כי יבוא מוצרי החמאה נועד להחזיר את נתחי השוק שחמאת תנובה איבדה לטובת היבוא המתגבר והחשש כי לטווח ארוך תאבד את הבכורה. כיום תנובה מייצרת כ-50% מהיקף החמאה שייצרה בעבר בגלל מחסור בשומן חלב, חומר הגלם לחמאה.
1 צפייה בגלריה
חמאת תנובה
חמאת תנובה
חמאת תנובה
(צילום: ברוך נאה)
הבהלה לחמאה לפני שנה סללה את הדרך לאוצר לפתיחת יבוא חופשי של חמאה. עד לפני כשנתיים ממרח החמאה לורפק מתוצרת ארלה הדנית היה היחיד בשוק.
עם העברת הזיכיון של לורפק מוויליפוד לקבוצת שטראוס גברה התחרות במוצר: ויליפוד החלה לייבא ממרחי חמאה יורו מבלגיה ו-ואליו מפינלנד, שופרסל מייבאת ממרח תחת המותג הפרטי שלה, וטרה נכנסה רק לאחרונה עם ממרח חמאה של מחלבות מולר מגרמניה.
כעת תצטרף גם תנובה לתחרות הגוברת בשוק הממרחים, שכבר הביאה למבצעים והנחות. בעבר כשייבוא חמאה נעשה במכסות מוגבלות פטורות ממכס, נאסר על תנובה להשתתף במכרזים. רק עם פתיחת שוק החמאה לייבוא חופשי, יכלה תנובה להצטרף לחגיגה.