בשורה לחובבי הסניקרס: אדידס השיקה אתר מכירתי ישראלי בהשקעה של שני מיליון שקל. האתר, שהושק היום (ד'), בנוי כמו אתרי המותג בעולם ומציע משלוח תוך 24 שעות באזור תל אביב ותוך שלושה ימים לשאר חלקי הארץ. המשלוח, עד הבית, יהיה בחינם בשלב הראשון. גם החזרת פריטים היא בחינם ובאמצעות שליח.
אלא שכמה שעות אחרי שהושק, האתר נפל: גולשים מדווחים שהופיעה הודעה באתר לפיו הוא סגור לקנייה. מהחברה נמסר כי הוא קרס בגלל מאות אלפי כניסות.
באתר יימכרו נעלי נשים, גברים, ילדים וכן פריטי ביגוד ואקססוריז של המותג, כמו תיקים וכובעים. מדיניות ההחזרה: עד 30 יום או 14 יום לפריטים מקולקציות מוגבלות.
4 צפייה בגלריה
האתר של אדידס ישראל
האתר של אדידס ישראל
האתר של אדידס ישראל
(צילום מתוך האתר)
אדידס הוא אחד ממותגי הספורט המצליחים בישראל ובעולם. צרכנים ישראלים כבר קונים שנים מוצרי אדידס בלא מעט אתרי אינטרנט, בין היתר: טרמינל X, עדיקה, one project, עזריאלי.קום ואחרים שקונים את הפריטים מאדידס ישראל, וכן מאתרים לא ישראלים כמו אסוס ונקסט. בנוסף, יש אתרי אינטרנט שמוכרים אדידס בייבוא מקביל. בנוסף, יש מעל 400 נקודות מכירה בארץ שמוכרות אדידס, בין היתר רשתות מגה ספורט, המשביר לצרכן ו-H&O.
שמעון קייזרמן סמנכ"ל השיווק של אדידס ישראל, שבבעלות משפחת מוליוב, מסביר שלמרות שפע הפלטפורמות הקיימות למכירת המותג, הבידול של האתר יהיה הקשר הישיר לאדידס. מחלקת השיווק של המותג עובדת ישירות מול המטה האזורי בדובאי ומול החברה בגרמניה.
"יהיו מבצעים מיוחדים לאתר. יימכרו קולקציות מיוחדות שיהיו רק באתר, דגמים שלא נפיץ לשאר השוק", הוא מסביר. "למשל יהיו השקות של ייזי של קניה ווסט, שאולי יימכרו אך ורק באתר. כרגע אנחנו יוצאים במבצע השקה: עד 50% הנחה על רוב הפריטים באתר, כשרוב ההנחות הן סביב 40%".
האם תמשיכו למכור דגמים ייחודיים לרשת פוט לוקר? שלא יהיו באתר אדידס?
"כן. פוט לוקר זה לקוח אסטרטגי עולמי ברמת גלובלית. במסגרת השת"פ הזה אנחנו מייצרים לפוט לוקר דגמים בלעדיים".

איך המחירים בהשוואה לעולם?

מבדיקה עולה כי המחירים של אדידס בישראל גבוהים לעיתים קרובות. למשל, סנדלים לחוף הים לילדים, נמכרים באתר הבריטי נקסט ב-90-76 שקל, ללא מבצע, והאתר שולח חינם לישראל. לעומת זאת, באתר אדידס הישראלי, המחיר שלהם נע בין 119.90 שקל למידות הקטנות ל-149.90 שקל וכעת במבצע: 71.90 שקל או 89.90 שקל, תלוי במידה. כלומר, בזכות המבצע, המחיר בארץ מעט משתלם יותר, אבל לפני המבצע פער המחירים בין ישראל לבריטניה עמד על קרוב ל-60%.
4 צפייה בגלריה
 סנדלים לחוף הים לילדים באדידס ישראל ובנקסט. באתר המקומי - המחיר יקר יותר
 סנדלים לחוף הים לילדים באדידס ישראל ובנקסט. באתר המקומי - המחיר יקר יותר
סנדלים לחוף הים לילדים באדידס ישראל ובנקסט. באתר המקומי - המחיר יקר יותר
(צילום מסך מתוך האתרים)
פערי מחירים מתגלים גם בהשוואה לאתרי אדידס האחרים בעולם. כך למשל, דגם סניקרס קונטיננטל 80 כסוף לנשים, נמכר באתר הרשמי של אדידס בבלגיה ב-99.95 אירו, כלומר 389.7 שקל, או במבצע: 59.97 אירו - 233.8 שקל. בישראל מחירו 449.90 שקל, או במבצע: 269.90 שקל. באדידס ארה"ב מוכרים את הדגם ב-56 דולר (196.5 שקל) במקום 80 דולר (280.7 שקל). כלומר - ישראל יקרה יותר.
נעלי alphaedge 4D מלחמת הכוכבים לגברים, נמכרות בישראל ב-999.90 שקל וכרגע אין עליהן מבצע. בבלגיה מחירן: 199.95 דולר - 779.7 שקל. בארה"ב: 200 דולר, כלומר 701.8 שקל.
דוגמא הפוכה אפשר למצוא במחיר טייטס סטלה מקרטני warp knit. באדידס ישראל הוא מוצע ב-599.90 שקל וכעת נמכר במבצע: 359.90 שקל.
4 צפייה בגלריה
טייץ אדידס
טייץ אדידס
טייטס סטלה מקרטני warp knit. המחיר הזול ביותר - באתר אדידס ישראל
(צילום מתוך האתר)
באדידס ארה"ב הוא נמכר ב-120 דולר - 421 שקל. כלומר מחיר הבסיס נמוך יותר ממחיר ישראל, אבל לנוכח המבצע - המחיר בארץ משתלם יותר.
באדידס בלגיה הפריט נמכר ב-119.95 אירו - 467.75 שקל. כלומר: יקר יותר מישראל.
גם באתר הישראלי אנאירובי, מוכרים את הפריט הזה. מחירו המלא שם הוא 649 שקל וכעת במבצע: 385 שקל. כלומר, באדידס ישראל משתלם יותר.

ומה עם המגוון?

בעוד שאדידס ישראל מתכוונת לפרוס באתר את מלוא מגוון הפריטים של המותג, נראה כי המבחר באתר האמריקני גדול יותר: למשל בקטגוריית נוער - בנות, מצאנו באתר הישראלי 22 פריטים בלבד, ובאמריקני, 48 פריטים רק בעמוד הראשון (יש שבעה עמודים בסה"כ). גם באסוס הבריטי מצאנו למשל דגמי סטן סמית' שלא נמכרים באתר הישראלי בצבעי זהב וכסף.
כמו כן, כדאי להשוות מחירים לאתרים ישראלים אחרים. גם בעזריאלי.קום למשל, יש הנחה של עד 40% על אדידס.
"לפעמים הדרך שעושה הדגם לארץ מייקרת את הפריט. בגדול אנחנו משתדלים לתמחר זהה לחו"ל, לפי המחיר המומלץ של אדידס, אבל יש לנו בארץ עלויות אחרות", מסביר קייזרמן את הבדלי המחירים. "יהיו מוצרים יותר יקרים בארץ ויהיו גם יותר זולים. למשל, קטגוריית כדורגל יותר זולה בארץ לעומת ארה"ב. מחיריה דומים למחירי אירופה. אנחנו פרו צרכנים, אנחנו לא רוצים להרחיק את הצרכן עם מחירים גבוהים".
פורסם לראשונה: 08:02, 03.06.20