אביגל שורק נבחר לתפקיד מנכ"ל אל על. דירקטוריון חברת התעופה בחר בשורק, מנהל מסחרי בדלק יו.אס ורס"ן לשעבר בחיל האוויר, להחליף את המנכ"ל הנוכחי גונן אוסישקין.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
דיורקטוריון אל על בראשות היו"ר דוד ברודט אישר הערב (יום רביעי) את המינוי, יום לפני יום הולדתו ה-43 של שורק. שורק הוא רואה חשבון בהשכלתו וחי בשנים האחרונות בנאשוויל, טנסי. המנכ"ל הנכנס סיכם בימים האחרונים את תנאיו הכספיים בחברה, כששכרו יהיה בעלות נמוכה יחסית. המנכ"ל היוצא אוסישקין הודיע על עזיבתו עם כניסת הבעלים החדשים של אל על, המשקיע אלי רוזנברג.
1 צפייה בגלריה
מטוס אל על
מטוס אל על
מטוס אל על
(צילום: מארק ישראל סלם)
בתוך כך אל על פירסמה היום את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון השלישי של השנה. החברה הפסידה 147 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2020, לעומת רווח של 27 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2019.
ההכנסות של אל על צנחו ב-94% ברבעון השלישי של 2020 בהשוואה לרבעון המקביל ב-2019 והסתכמו ב-39 מיליון דולר. ההכנסות מהטסת נוסעים הסתכמו ב-8 מיליון דולר בלבד, לעומת 597 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה, בעקבות ירידה של 99% במספר הנוסעים משוקלל הק"מ.
כ-5,000 עובדי החברה, שמאז חודש מרץ יושבים בבית, התבשרו השבוע כי החל"ת הוארך להם עד לדצמבר. פנייתה של אל על לאוצר להגדלת הסיוע הממשלתי וערבות המדינה נענו בשלילה.