חברת אל על הפסידה 147 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2020, לעומת רווח של 27 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2019. היום פרסמה החברה את דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2020 שמציגים את המשך מצבה הקשה על רקע משבר הקורונה והפסקת הטיסות. מניית החברה נחתכת בשעה זו ב-4% בת"א.

גם תחת הבעלות החדשה של המשקיע אלי רוזנברג, לא הצליחה אל על עדיין לקבל את אישור הבנקים להלוואה בסך 250 מיליון דולר בערבות מדינה בעוד המזומנים בקופתה הולכים ואוזלים. הגירעון בהון החברה מסתכם ב-120 מיליון דולר ויתרת המזומנים של החברה נכון לסוף ספטמבר 2020 מסתכמת ב-150 מיליון דולר בלבד - ועדיין יש לה התחייבויות לבעלי כרטיסים שטיסתם בוטלה בסך של 240 מיליון דולר (מתוכם 39 מיליון דולר ניתנו בשוברים ולא החזר כספי), חובות למוסדות פיננסיים שאתם ביצעה עסקות גידור של דלק סילוני, תשלומי ריבית ועוד.
2 צפייה בגלריה
נתב"ג שדה תעופה מטוס מטוסים אל על
נתב"ג שדה תעופה מטוס מטוסים אל על
מטוסי אל על מקורקעים בקורונה
הכנסותיה של אל על ירדו ב-94% ברבעון השלישי של 2020 בהשוואה לרבעון המקביל ב-2019 והסתכמו ב-39 מיליון דולר. ההכנסות מהטסת נוסעים הסתכמו בסכום של 8 מיליון דולר בלבד, לעומת 597 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה, בעקבות ירידה של 99% במספר הנוסעים משוקלל הק"מ.
2 צפייה בגלריה
אלי רוזנברג ברקע מטוס אל על
אלי רוזנברג ברקע מטוס אל על
בעל הבית החדש באל על, אלי רוזנברג
(צילום: בן חורין ואלכסנדרוביץ, שאטרסטוק)
ההכנסות מהטסת מטענים ירדו ב-28% ברבעון החולף לעומת המקביל ב-2019 והסתכמו ב-23 מיליון דולר. אל על ספגה הפסד גולמי של 61 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2020 בהשוואה לרווח גולמי של 142 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2019. זאת למרות ירידה של 405 מיליון דולר בהוצאות ההפעלה (על רקע קיטון של 133 מיליון דולר בהוצאות על דלק סילוני, בעקבות נפילה של 96% בכמות הדלק שנצרכה), וירידה של 114 מיליון דולר בהוצאות השכר. ירידה של 88% בהוצאות המכירה וירידה של 48% בהוצאות ההנהלה והכלליות קיזזו בחלקן את גובה ההפסד התפעולי בסך 109 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2020, בהשוואה לרווח תפעולי של 58 מיליון דולר במקביל ב-2019.
הוצאות המימון של החברה תפחו ב-78% ברבעון השלישי של 2020 לעומת הרבעון המקביל ב-2019 והסתכמו ב-40 מיליון דולר. הפעילות השוטפת של אל על ייצרה גירעון של 34 מיליון דולר בתזרים המזומנים של החברה.
בתוך כך, כ-5,000 עובדי החברה, שמאז חודש מרץ יושבים בבית, התבשרו השבוע כי החל"ת הוארך להם עד לדצמבר. גם פנייתה של אל על לאוצר להגדלת הסיוע הממשלתי וערבות המדינה נענו בשלילה, ובדרישה כי בעליה החדשים יזרים לפחות חלק מהסכום.
באיגרת שפרסם הבוקר גונן אוסישקין, מנכ"ל אלעל היוצא, נכתב בין היתר כי "ההשפעה הדרמטית של נגיף הקורונה על ענף התעופה ועלינו בפרט, התחזקה ברבעון הזה. החברה כמעט ולא פעלה ברבעון זה, דבר שהוביל לכך שהחברה סיימה את הרבעון השלישי עם הפסד של כ-147 מיליון דולר. תוצאה זו באה לאחר שמרבית אנשי החברה בחל"ת וההוצאות שלנו צומצמו למינימום האפשרי.
"תוכנית ההבראה של אל על מורכבת משורה של מרכיבים שהעיקריים בהם: גיוס 400 מיליון דולר, אנו פועלים בקדחתנות להשלמת גיוס החוב. החל מהשבוע האחרון של חודש ספטמבר חידשנו את פעילות המטען במטוסי החברה ובהמשך את טיסות הנוסעים לפריז, לונדון, ניו יורק ובהדרגה נוספו יעדים כמו מיאמי, לוס אנג'לס, ניוארק, מוסקבה, בריסל ברלין ותחילת טיסות לדובאי. זוהי בשורה משמחת לכל אחד שהוא ישראלי ובוודאי לנו כחברת התעופה הלאומית, הנושאת בגאון את דגל המדינה בכל יעד אליו היא מגיעה. לצערי, הארכנו את החל"ת בחודש נוסף.
"הדרך עד לחזרה לשגרת פעילות טרום הקורונה ארוכה. רק לשם המחשה, בתקופה דומה טרם משבר הקורונה הפעלנו למעלה מ-100 טיסות ביום. ויחד עם זאת, החדשות המעודדות על הגעת החיסונים בשנה הבאה, מייצרות סימנים של תקווה ליום שאחרי הקורונה. אני מקווה כי מגמה זו תלך ותגדל".