קופאיות בסניף יוחננוף בראשון לציון סיפרו הבוקר (ג') כי דרשו מהן למסור את הטלפונים הסלולריים שלהן בכניסה לסניף עד סוף המשמרת, בטענה שאסור לדבר בטלפון בזמן העבודה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אחת מלקוחות הסניף אמרה כי כשהגיעה לסניף, שתי קופאיות בלבד עבדו. "שאר הקופאיות עמדו סביב עמדת הקופאית הראשית, אז ניגשתי בנימוס ושאלתי למה רק שתי קופאיות עובדות. ואני רואה שכולן יוצאות אתיופיה, אחת בהריון, אחת נכה וכולן אומללות ואובדות עצות. אחת מהן הסבירה לי שלוקחים להן את הטלפון בכניסה לסניף בבוקר.
1 צפייה בגלריה
מדפים בסופרים לקראת חג הפסח
מדפים בסופרים לקראת חג הפסח
מדפים בסופרים לקראת חג הפסח
(צילום: גלעד מורג)
"לטענתן, אסור להן לדבר בטלפון במהלך כל שעות העבודה. כלומר, לכאורה, במשך 8-7 שעות הן מנותקות מהטלפון. לא יכולות לדבר עם אף אחד. אם קורה משהו לילדים? אם מחפשים אותן מבית הספר או מהגן? אולי קורה משהו להורים? כלום. אמרתי לקופאית שהסבירה לי את המצב: 'את יודעת מה? אני איתך'. אנשים המתינו בתור והתעצבנו, אבל אני אמרתי להן שאנסה למצוא מישהו שיעזור להן".
אחרי פניית ynet לחברה, בשירות הלקוחות אמרו לנו כי: "החזירו להם את הפלאפונים ועכשיו הם עובדים כרגיל".

"טלפון זה רכוש אישי"

אין ספק שעובדי שירות לא אמורים להתעסק בטלפון בזמן העבודה. אבל החרמה למשך שעות העבודה היא צעד קיצוני ועלול להיחשב לפגיעה בפרטיות. החלטנו לברר מה עושים ברשתות אחרות.
"כמובן שקופאים לא אמורים לדבר בטלפון כשהם עם לקוחות, אבל לקחת להם את הטלפון? מה פתאום, זה רכוש אישי", אמרו לנו ברשת גדולה. ברשת נוספת אמרו: "לא לוקחים טלפונים. מה זה, כלא?". ברשת שלישית אמרו לנו: "הטלפון של הקופאיות - איתן. הקופאיות יכולות לעשות בו שימוש גם בזמן עבודה באופן סביר אם קורה משהו. אבל לרוב, איש לא מדבר בטלפון או מסמס בזמן העבודה, לאנשים יש מוסר עבודה. בנוסף, יש לנו כבוד לכל עובד. בטח לנוכח העובדה שיש מחסור חריף מאוד בעובדים בענף. מפרסמים מודעות ואין מענה".
רווית (שם בדוי), הלקוחה שהגיעה הבוקר לסניף, הסכימה: "היית פעם בסופר והקופאית היתה בטלפון? אף פעם, בחיים לא. אני בת 56, עשיתי לא מעט קניות בחיי ולא ראיתי קופאית בטלפון הנייד. וגם לא קצב ולא זה שחותך את הגבינות במעדנייה. העובדים האלה לרוב לא מדברים בטלפון בזמן העבודה ואם מישהי מדברת בטלפון בשעות עבודה אז שינזפו בה, או שאולי היא מדברת בטלפון כי זה דחוף? יש לי גיסה שהיא מורה וכולם יודעים שלא מתקשרים אליה בשעות העבודה. היא לא מרשה. אבל אם כבר מתקשרים אליה בשעות האלה - היא עונה! כי היא יודעת שמשהו חריג קרה".
מיוחננוף נמסר בתגובה: "אין כל הנחייה הדורשת מהעובדים לתת את הניידים האישיים שלהם לגורם אחר בסניף. עם זאת, על מנת לתת שירות טוב לצרכנים, אנו מנחים כי בזמן השירות אין להשתמש בנייד. במקרה הנקודתי שמובא בכתבה, מדובר בטעות, הנהלת הרשת כמובן מגנה ותחדד את הנהלים לכלל העובדים".