"לא חושב שתהייה העלאת מחירים אחרי יום העצמאות". כך אמר הבוקר (שני) בריאיון לאולפן ynet איתן יוחננוף, הבעלים ומנכ"ל רשת יוחננוף, בהתייחס למשבר בנמלים ולמחסור במכולות. "כולנו חרדים לזה כבר לא מעט זמן, עלויות היבוא עלו ויש בלאגן בעולם, אבל בינתיים אנחנו מתמודדים עם זה יפה מאוד והמחירים לא עולים".
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ברקע, החשש כי התאוששות המשק משנת הקורונה והעלייה במחירי הגלם יובילו להתייקרות לצרכנים. "יש התאוששות כלכלית מואצת שמלווה בחבילות תמריצים ממשלתיות, ריביות נמוכות שעוזרות להצטייד בחומרי גלם וצפי לשיפור כלכלי, ולכן אנחנו רואים עלייה במחירי הסחורות. גם מחירי ההובלה הימית שילשו את עצמם ברבעון האחרון של 2020. הפקק בתעלת סואץ המריץ גם הוא את התופעה. הדבר ישפיע על מחירי מוצרים מקומיים ומיובאים יחד", אמר לפני כשבוע ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים.
2 צפייה בגלריה
תמונת תור בסופרמרקט
תמונת תור בסופרמרקט
תור לסופרמרקט
(צילום: אלכס קולומויסקי)
באשר לחג העצמאות הקרב ובא, טען יוחננוף כי אנשים מחפשים בשר באיכות גבוהה. "הישראלים רוצים בשר יותר איכותי ומוצרים יותר מעניינים. יש הרבה התעסקות בבשר מעושן, זה הפך לתחביב ואנחנו פועלים המון כדי לקדם את זה. בשנים האחרונות הפכנו ליבואנים של הבשר שלנו והיום רוב הסחורה שלנו מגיעה מארגנטינה, כמעט 90% מהסחורה. אנחנו מתכננים את הסחורות שנה קדימה ורואים את זה בסניפים ובביקוש", אמר יוחננוף.
ומה לגבי הורדת מחירים והטענות כי חלק מהרשתות לא עומדות בהתחייבויות שלהן למכור בשר טחון בזול? "אני לא אעיד על אחרים, אנחנו משתדלים לשמור על זה. היחסים עם הצרכן חשובים לנו מאוד, יש בענף תחרות מאוד גדולה".
2 צפייה בגלריה
יוחננוף יגאל אלון. יש שלט ויש בשר
יוחננוף יגאל אלון. יש שלט ויש בשר
"היחסים עם הצרכן חשובים לנו מאוד". בשר בסניף יוחננוף יגאל אלון
(צילום: מירב קריסטל)
יוחננוף, לו אין מכירות אונליין, טוען כי "סך המכירות של ענף המזון באינטרנט תופס כיום נתח שוק של משהו כמו 6%-7%, אחרי שהוא צמח משמעותית בקורונה. מצד אחד אנשים רוצים יותר ויותר שירותים: 'תביא לי את זה עד הבית ואם אפשר גם תבשל לי את זה', אבל מנגד יש הרבה שמאוכזבים מאיך שהסחורה מגיעה אליהם. בגלל הקושי של המשלוח, הסחורה די מתיישנת.
"גם בבשר - אנשים אוהבים ללכת ולבחור בעצמם ולא נראה לי שזה הולך להשתנות", טען יוחננוף והדגיש כי "יש מלא סחורה", גם למי שירצה לקנות רק מחר, יום לפני ערב החג.