המצוקה בשוק התעסוקה: בזמן שישראל מתמודדת עם משבר חסר תקדים, הכולל כ-850 מובטלים, עצמאים ובעלי עסקים ללא הכנסה ומספר הולך וגדל של דורשי עבודה מול מי שחזר לעבוד אחרי תקופת חל"ת - יש בכל זאת כמה חברות שבכל זאת ממשיכות לגייס.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כפי שפורסם ב-ynet, חברת סודהסטרים מגייסת בימים אלה 250 עובדים למטה בכפר סבא ולמפעלים בלהבים ובאשקלון. באולפן ynet סיפרה גלית צוקר, סמנכ"לית גלובלית בחברה, כי "יש לנו קרוב ל-200% יותר מועמדים על כל משרה שאנחנו מפרסמים. אנו מחפשים עובדים כמעט בכל הענפים - שיווק, אנשי פיתוח, תפעול, ייצור ומשאבי אנוש".
1 צפייה בגלריה
לשכת התעסוקה בחולון
לשכת התעסוקה בחולון
לשכת התעסוקה בחולון
(צילום: קובי קואנקס)
גם בחברת ההייטק מיי הריטג' (MyHeritage) מגייסים בימים אלה 50 עובדים למשרדים בפתח תקווה. פרופ' יניב ארליך, המדען הראשי בחברה, הסביר באולפן ynet דרושים עובדים עם רקע בביולוגיה וכן עובדים ללא רקע שיוכשרו להיות עובדי מעבדה. "יש משרות לעובדים שאין להם רקע בביולוגיה ושרוצים לקחת חלק בקורונה, שנמאס להם לשבת בבית", אמר. שאול סלם, מנכ"ל אתר מדי לינק, הוסיף כי דרושים לחברה עובדים בתחום הלוגיסטיקה והשיווק.

מה הסיכוי למצוא כעת עבודה?

אז מה באמת הסיכוי למצוא עבודה בעיצומו של המשבר? "בניגוד לגל הראשון שתפס את רוב העסקים לא מוכנים, הגל השני מגיע כשחברות רבות כבר מבינות כיצד להתנהל במצב החדש וחלק גדול מהן הגדירו לעצמן בדיוק את מצבת העובדים שחיונית להן", טוענת עינב בוימפלד, מנהלת התוכן והמחקר באתר חיפוש העבודה Alljobs. "זו הסיבה שלמרות הקושי והמשבר, עדיין רואים לא מעט גיוסים".
היכן יש סיכוי למצוא כעת עבודה? בוימפלד סבורה כי צפויה התחזקות של תחומי הפארמה, בעיקר בחברות מוצרי ניקיון והיגיינה. "גם תחום החינוך ימשיך לגייס. התפקידים שתמיד יהיו נדרשים הם תפקידי אדמניסטרציה, מכירות וכספים. זאת כיוון שהבסיס לכל פעילות עסקית היא לעטוף את המוצר, ולמכור אותו. זו הסיבה שנמשיך לראות גיוסים של מנהלי חשבונות, מנהלי משרד ואנשי מכירות".
מיכל דן הראל, מנכ"לית Manpower ישראל, מוסיפה כי "המשק הישראלי נמצא בטראומה ומעסיקים רבים מחשבים את דרכם בהתאם להתפתחויות באופן יומיומי. אבל, וזה אבל גדול, יש ארגונים שעדיין ממשיכים לגייס גם בימים אלה ויש לא מעט משרות פתוחות הממתינות לאיוש. כדי להעלות את סיכויי הקבלה למשרה חדשה כדאי לגלות גמישות ולהתפשר על התנאים, השכר ואפילו תחום העיסוק. אם מחפשי העבודה יעשו זאת, יש סיכוי טוב שימצאו עבודה חדשה עד סוף הקיץ".
מיכה ריזנפלד, יועץ קריירה, מייעץ למי שמחפש כעת עבודה לבחון כיצד ניתן להביא לידי ביטוי את הכישורים והמיומנויות שנרכשו לאורך הקריירה, גם אם המשרות המוצעות אינן במקצוע שבו עבדתם עד כה. "בתקופה כזו נדרשת חשיבה גמישה ויצירתית. בחנו פרופילים בלינקדאין של בעלי תפקידים רלוונטיים וכיצד הגיעו למשרה שהגיעו", הוא מציע. "הוסיפו כלים נוספים לארגז שלכם על ידי קורסים חינמיים של שירות התעסוקה".
לגבי ההצעה להתגמש בתחום המקצועי, ריזנפלד מציע להיעזר במודל הרמזור: "אדום - מה הקווים האדומים שלכם, למשל גובה שכר מסוים; צהוב - על מה אתם מוכנים להתפשר, לשאת ולתת; וירוק - במה אתם גמישים לגמרי", הוא מפרט. "גם בתקופה הזו מיקוד הוא חשוב. נכון, סביר שגבולות הגזרה של מה שתחפשו גדלו, אבל זה לא אומר שכל עבודה במשק תתאים לכם".
אז באילו עוד מקומות ניתן למצוא כיום עבודה? לא רק סודהסטרים ומיי הריטג', בסיוע חברת מנפאואר איתרנו משרות פנויות נוספות. כך למשל, חברת Experis העוסקת בהכשרה, גיוס והשמה לתפקידים בהייטק, מגייסת מאות מהנדסי תוכנה, בודקי תוכנה, מנהלי פיתוח ומנהלי מערכות מידע. חברת הביטוח AIG ישראל מגייסת בימים אלה כ-20 נציגי מכירות בעולם מוצרי ההגנה וכן סוקרים וחתמים בעולם הביטוח המסחרי.
בדרום הארץ מגייסות חברות בימים אלה מנהל/ת חשבונות ספקים, מנהלי אחזקה, עובדי מעבדה, עובדי ייצור ואחראי רגולציה. בצפון הארץ מחפשים מהנדסי איכות בתחום המדיקל והתעשייה, מהנדסי אזחקה, קנייני רכש וייבוא ופלנרים בתעשיית האלקטרוניקה.