התאחדות חקלאי ישראל פנתה אתמול (שלישי) למשרד הביטחון בבקשה להחיל את המדיניות לרכישת תוצרת הארץ על כלל מוצרי המזון הישראליים שנרכשים לצה"ל. "אם תחליטו להרחיב מדיניות זו לכלל המוצרים תוצרת כחול לבן - תבורכו", נכתב בפניית ההתאחדות למשרד, וזאת בעקבות חשיפת "ממון" ו-ynet אתמול על החלטת צה"ל לרכוש תפוחים ועגבניות תוצרת הארץ.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"פנינו בבקשה להחיל את ההחלטה באופן גורף על כלל מוצרי המזון שרוכש משרד הביטחון עבור החיילים", מסר מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום (אבו) וילן, שבירך את המשרד על שינוי המדיניות והדגיש את הצורך, דווקא בתקופת הקורונה, לחזק את החקלאות הישראלית. "זו החלטה חשובה של משרד הביטחון. אנו קוראים להחיל את המדיניות שהחל בה המשרד על כלל מוצרי המזון הישראליים ולקדם בכך את הבטחת ייצור המזון המקומי, ולאפשר לחקלאי ישראל לעבור תקופה קשה זו".
1 צפייה בגלריה
עומס חום כבד בדרום הארץ
עומס חום כבד בדרום הארץ
עצי בננות בישראל
(צילום: בראל אפרים)
כפי שפורסם אתמול ב"ממון" וב-ynet, משרד הביטחון חתם עם מגדלי תפוחי עץ מרמת הגולן הסכם להבטחת אספקת תפוחי עץ מזנים שונים בהיקף של 1,500 טונות במקום תפוחים מיובאים מאירופה ומארצות הברית. לאחרונה גם הוחלט במשרד הביטחון להחליף את העגבניות הטורקיות בבסיסי צה"ל בעגבניות של מגדלי עוטף עזה.