הסוף לתפוחים המיובאים: מגדלי תפוחים מרמת הגולן יספקו את הפרי לחיילי צה"ל. מדובר בכ-1,500 טונות תפוחים מהזנים סטרקינג, זהוב, גרנד סמיט, גאלה ועוד. כך עולה מהסכם שנחתם לראשונה בין מינהל הרכש של משרד הביטחון וחברת ביכורי השדה, זכיינית הירקות והפירות של צה"ל, למגדלים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לאחר שצה"ל התחייב לרכוש עגבניות ישראליות ממגדלי עוטף עזה במקום עגבניות מטורקיה, מינהל הרכש מרחיב את החוזים מול חקלאים ישראלים כדי לצמצם את התלות של צה"ל בירקות ובפירות מיובאים (למעט בזמנים של חוסר בתוצרת ישראל).
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה -תפוחים
אילוסטרציה -תפוחים
אילוסטרציה -תפוחים
(צילום: shutterstock)
סמנכ"ל וראש מנה"ר, אבי דדון, ואילן שבע, מבעלי ביכורי השדה, חתמו בשבועות האחרונים על 10 הסכמים עם מגדלי תפוחים מרמת הגולן לעונות 2021-2022, שבהן יספקו את רוב הצריכה של צה"ל. מגדלי הגולן יעמידו לצה"ל כ-600 דונמים של מטעי תפוחים כדי שהאספקה תהיה רציפה בכל ימי השנה ותייתר את השימוש בתפוחים מיובאים. בארץ נמכרות כמויות גדולות של תפוחים מיובאים ברשתות מזון גדולות כמו שופרסל.
דדון: "אין ראוי מכך שחיילי צה"ל יאכלו פירות וירקות מתוצרת הארץ, ובוודאי תפוחים הגולן. אנו מקווים שבקרוב נחתום עם חקלאים נוספים מאזורים נוספים בארץ".
בעקבות החשיפה ב"ממון" וב-ynet כי בצה"ל צורכים עגבניות מטורקיה על חשבון עגבניות מהארץ החליט ראש מנה"ר דדון לחתום על הסכמים עם מגדלים כדי לעודד רכישת תוצרת הארץ.