ההקלות על ההגבלות במשק החל מסוף חודש אפריל הביאו לשיפור בנתוני מדדי הפדיון (הכנסה גולמית, ללא ניכוי הוצאות) של ענפי הכלכלה במשק. לפי נתונים שמפרסמת היום (ג') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס), בחודש מאי נרשמה עלייה של 24.3% במדדי הפדיון של סך ענפי הכלכלה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
העלייה במאי נרשמה לאחר שבאפריל 2020, אז ההגבלות היו בשיאן, נרשמה הירידה הגדולה ביותר במדדי ענפי הכלכלה מאז ינואר 2011, של 27%. מדובר במדדי הפדיון המקוריים (ללא ניכוי השפעות עונתיות ומגמה). המדד מראה מגמה של מצב המכירות במשק בשלושת החודשים האחרונים ביחס לשלושת החודשים שקדמו להם בענפי כלכלה שונים.
1 צפייה בגלריה
שוק מחנה יהודה
שוק מחנה יהודה
קניות ועסקים פתוחים בשוק מחנה יהודה
(צילום: משה מזרחי )
בבחינת החודשים מרץ עד מאי, בענפי התעשייה, כרייה וחציבה נרשמה מגמת ירידה של 0.2% בשיעור שנתי, לעומת עלייה של 3.1% בחודשים דצמבר 2019 עד פברואר 2020. בענף מידע ותקשורת נרשמה עלייה של 0.8% בחודשים מרץ-מאי, לעומת עלייה של 1.4% בשלושת החודשים שקדמו להם.
בענף שירותים פיננסיים ושירותי ביטוח נרשמה מגמת עלייה של 6.8% בחודשים מרץ עד מאי, לעומת עלייה של 15.5% בשלושת החודשים שקדמו להם, ואילו בענף שירותים מקצועיים וטכניים ירידה של 9.8%, לעומת ירידה של7.1% בשלושת החודשים שקדמו להם.
עקב משבר נגיף הקורונה לא ניתן היה לחשב מדדים לשאר הענפים בתקופה של מרץ עד מאי.