הקורונה ועסקאות האשראי: הנתונים הקשים על ירידה במחזורי הפעילות במשק באים לידי ביטוי גם במחזורי העסקאות בכרטיסי אשראי.
מנתונים שהגיעו אלינו עולה כי נכון להיום, בחודש אפריל נרשמה עד כה ירידה של 50% בצריכת שירותי פנאי ובידור, ירידה של 50% בתשלומי חשמל ודלק וירידה חדה של 80%-70% בקניות הלבשה והנעלה, לעומת עלייה של כ-30% ברכישת מזון לעומת אפריל אשתקד.
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
ברכישות במטבע זר (חו"ל ורכישות אונליין) נרשמה ירידה של 90% בעקבות הפסקת הטיסות. כמו כן, המכירות באתרים בחו"ל ירדו ב-40%, בין היתר בגלל הפסקת הפעילות של אתרי אופנה כמו נקסט, חשש מזמני משלוח ממושכים ואיסוף מסוכן מסניפי הדואר.
מעניין לגלות שבצד הירידה של 40% במחזורי אונליין בחו"ל נרשמה ירידה של 6% בלבד במספר העסקאות, מה שמעיד שהיקף העסקה הממוצע ירד, כך שאנשים מרגישים צורך להמשיך לרכוש אבל בפחות כסף על רקע הפיטורים והירידה הצפויה בהכנסות משקי הבית.
הבשורות הטובות הן שעל פי הערכות בתעשייה, בשבוע האחרון נרשמה עלייה חדה בהיקפי העסקאות בהשוואה לשבוע הראשון של הסגר.
בין היתר, נרשם זינוק בהיקף הרכישות אונליין ונרשמה עלייה של פי 2 בשיעור העסקאות מרחוק ביחס לסך העסקאות בכרטיסי אשראי באופן כללי. מתוך זה, בתחום ההלבשה וההנעלה נרשם זינוק של פי 7 במספר העסקאות מרחוק לעומת שיעור העסקאות האלה לפני המשבר מסך העסקאות. עלייה של פי 3 נרשמה במספר העסקאות מרחוק בתחום הספרים והציוד המשרדי, ועלייה של פי 3.5 בעסקאות מרחוק במכשירי חשמל.
גם בגובה העסקה הממוצעת שבוצעה אונליין נרשמה עלייה חדה של 27%. החנויות שמלכתחילה תחזקו אתרי משלוח ושירות משלוחים הרוויחו, בעוד שבעבור חנויות קטנות שאינן רשתות הקניות אונליין היו מאתגרות יותר.