טלזר לא ענתה בזמן בשירות הלקוחות הטלפוני ותפצה: חברת 019 טלזר התחייבה לפצות לקוחות ב-2.15 מיליון שקל בשל הפרת החובה לספק מענה טלפוני ללקוחותיה תוך 3 דקות כחוק, וכן על ליקויים במענה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
סכום התביעה המקורי היה 52.5 מיליון שקל והנזק לכל לקוח הוערך על ידי התובע הייצוגי ובא כוחו, עו"ד רועי בכר, ב-50 שקל. בסופו של דבר, בעקבות הסכם פשרה שאושר על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב, כל לקוח של טלזר יקבל 8.6 שקלים בלבד.
1 צפייה בגלריה
019 טלזר: הפרה חובת מענה טלפוני תוך 3 דקות כחוק, ולכן תפצה את לקוחותיה
019 טלזר: הפרה חובת מענה טלפוני תוך 3 דקות כחוק, ולכן תפצה את לקוחותיה
019 טלזר: הפרה חובת מענה טלפוני תוך 3 דקות כחוק, ולכן תפצה את לקוחותיה
(צילום: shutterstock)
טלזר התחייבה כי תגדיל אוטומטית ב-1 גיגה את חבילת הגלישה החודשית לכל הלקוחות, כשהלקוחות יוכלו לנצל את התוספת בפרק זמן של עד חודשיים. הפיצוי יינתן באופן אוטומטי, קודם לתחילת חיוב על חבילת גלישה חודשית ורק לאחר סיום הגלישה של הגיגה הנ"ל יתחיל חיוב הלקוח בהתאם לחבילת הגלישה שלו. גובה הפיצוי הזה: 1,250,000 שקל, אך פר לקוח מדובר בשווי של 5 שקלים בלבד.
עוד התחייבה החברה כי תגדיל אוטומטית את חבילות השיחות לחו"ל ב-50 דקות שיחה למבחר יעדים נייחים ב-39 מדינות, המפורטות באתר שלה, למשך חודש אחד. לטענתה, מדובר בהטבה משמעותית כי חלק מהחבילות שטלזר משווקת לא כוללות שיחות לחו"ל, בעוד שחבילות אחרות כוללות 100 דקות שיחה לחו"ל וישנה חבילה אחת בלבד שכוללת למעלה מ-100 דקות שיחה. שווי הפיצוי הזה: 900 אלף שקל. החברה אומנם משלמת פה לא מעט, אולם עבור 250 אלף הלקוחות שלה, מדובר כאמור בפיצוי זניח: 3.6 שקלים בלבד.
טלזר טענה בביהמ"ש שהיא הפעילה שירות שיחה חוזרת תוך 2 דקות מרגע בחירתו של הצרכן ולא מתחילת השיחה. היא הודתה שהשמיטה בטעות את ההודעה אודות מיקום הפונה בתור וזמן ההמתנה המשוער שלו, כשהחליפה את המערכת ב-2017. כמו כן, טענה כי זמני המענה שלה בכל מוקדיה סבירים ואף למעלה מהדרוש על פי רישיונה והוראות החוק. בהסכם הפשרה התחייבה לתקן את הליקויים.
הודעה על ההטבה תישלח לכלל לקוחות החברה באמצעות הודעת סמס מטעמה תוך שבעה ימי עסקים לאחר מתן פס"ד סופי.