חברת דילטס (DealTas) תפצה לקוחות ב-4.6 מיליון שקל על איחורי משלוחים, כך תודיע חברת המשלוחים ללקוחותיה. מדובר בפיצוי בעקבות הבלאגן שנוצר בחברה בשל עומס משלוחים שאירע בחגי הקניות של נובמבר-דצמבר 2020. גובה הפיצוי ללקוח בודד נע בין דולרים בודדים עד מאות דולרים ללקוח, בהתאם לעלות המשלוח ששילם.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
העיכובים בשילוח החבילות נוצרו אחרי שהחברה לא התכוננה לנפח המשלוחים הגדול בחגי נובמבר והמזמינים התלוננו בינואר שחבילות שהזמינו בבלאק פריידי עדיין מתעכבות. כמו כן לקוחות התלוננו על חוסר מענה הולם בשירות הלקוחות. לפי הערכות, מדובר בסדר גודל של למעלה מ-100 אלף חבילות שעוכבו. חלק מלקוחות החברה עדיין לא קיבלו את החבילות שלהם.
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
דילטס היא חברת שליחויות שמחזיקה מחסנים בבוסטון. היא מאפשרת לישראלים לקנות מאתרי אינטרנט בארה"ב ולשלוח את הרכישה לכתובת בארה"ב. כך ישראלים יכולים לקנות באתרים שלא שולחים ישירות לישראל או ששולחים לארץ ביוקר. החבילות מגיעות למחסנים שלה ומשם היא משלחת אותן ארצה.
2 צפייה בגלריה
דילטס תלונות פייסבוק
דילטס תלונות פייסבוק
תלונות בפייסבוק, ינואר 2021
(צילום מסך)

הפיצוי: 20% החזר כספי ושילוח עתידי ב-5 דולר בלבד

מדילטס נמסר כי החברה "תעניק החזר כספי גורף לכל לקוחותיה שהחבילה שלהם שנשלחה במשלוח אקספרס והתקבלה במחסני החברה בין התאריכים 1 בדצמבר 2020 עד 15 בינואר 2021, בגובה 20% מהתשלום הסופי עבור המשלוח שהלקוח שילם בפועל".
בנוסף, תעניק החברה לכל אותם לקוחות אפשרות למשלוח עתידי בעלות של 5 דולר בלבד (מקום 41 דולר, עד 2 ק״ג לחיוב) לשילוח במשלוח אקספרס. החל מ-2.01 ק״ג תחושב הנחה של 50%. הפיצוי הזה יוצע עבור הלקוחות מ-1 במרס עד 31 באוגוסט השנה, "זאת על מנת לאפשר לתקן את חוויית השירות והרושם שנוצר", כך נמסר

האותיות הקטנות: פיצוי בפייפאל בלבד

לפי החברה, ההחזר הכספי יוזן אוטומטית עד 28 בפברואר באמצעות פייפאל בלבד, למייל של הלקוח המעודכן במערכות החברה. במידה וללקוח אין חשבון פייפאל, יוצע לו להפקיד את הכסף לכל חשבון פייפאל לבחירתו.
לשאלה מדוע הפיצוי יינתן בפייפאל בלבד, מסביר יניב קוטר, מבעלי החברה, כי "אין דרך לזכות דרך כרטיס האשראי. חברות האשראי מאשרות טרנסאקציה רק אחרי זמן מסויים. עבור רוב העסקאות כבר חלפו 30 ימים, לכן אנחנו צריכים לשלוח כסף לאנשים וזה יכול להיעשות רק דרך פייפאל".
בנוסף, הפיצוי חל על רכיב שילוח אקספרס בלבד. הוא לא חל על מיסים ותשלום לרשויות המכס בישראל ושירותים נלווים. כל זאת למרות שלקוחות קיבלו חיובים על אחסון ממושך ומיסים. קוטר מדגיש: "הסדרנו את האחסון. באמצע תקופת העומס שלנו, עד 15 בינואר, פשוט הורדנו את מרכיב האחסון לגמרי לכולם באופן גורף במערכת. לגבי מיסים - גבינו בצורה מדויקת או שתיקנו את הגבייה הלא מדויקת תוך שלושה ימי עסקים".
כמו כן מדובר בזכאות למשלוח עתידי יחיד ללקוח זכאי בלבד, כשלא ניתן לפצל את ההטבה לכמה שילוחים. לפי קוטר יש גם לקוחות שלא יקבלו כלל החזר על השילוח: "יש אנשים שהיה להם שילוח חינם, אז הם לא יפוצו. יש לקוחות ששילמו דולר על שילוח, כי היה להם קופון של 40 דולר והשילוח הוא 41 דולר בדרך כלל, אז הם שילמו דולר אחד ולכן הם יקבלו 20% הנחה על דולר, שזה כלום. לקוחות רבים שילמו 20 דולר על מבצע של שני ק"ג בגדים ב-20 דולר משלוח. מצד שני, יש אנשים ששלחו דרכנו טלוויזיה ושם הפיצוי יכול להגיע למאות שקלים".
יש עדיין חבילות מעוכבות? "יש חבילות מינואר שעדיין נמצאות במחסן שלנו. ויש גם חבילות בודדות שלא אותרו והן בחקירה אצל חברת ההפצה בארץ".
מה תעשו כדי למנוע הישנות של עיכובים כאלה? "אחת מנקודות התורפה הגדולות הייתה הקליטה. נוסיף עמדות לקליטת חבילות, תגברנו צוותים והגדלנו את שעות העבודה. יש עדיין קשיים להשיג מקומות בטיסות, גם לנוכח סגירת נתב"ג.
"אנחנו מציעים מערך מענקים כספיים באופן תקדימי, מתוך רצון לתקן ולשפר עבור לקוחותינו הנאמנים והחדשים כאחד. למרות המצב הכמעט הבלתי אפשרי שנוצר, הטיסות שבוטלו והעומסים בישראל זאת אחריות שלנו מול כל אלו שעוכבה להם החבילה והמתינו בסבלנות. נציין כי זמני ההמתנה והשירות צומצמו".