מייסד אמזון, ג'ף בזוס, קבע תאריך לפרישתו מתפקיד מנכ"ל החברה. אמש (ד') הודיע בזוס כי ב-5 ביולי יסיים לכהן כמנכ"ל אמזון, ובמקומו יתמנה לתפקיד יד ימינו אנדי ג'סי, מנכ"ל חטיבת המחשוב ושירותי הענן.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"בחרנו בתאריך הזה בגלל שהוא משמעותי עבורי", אמר אתמול בזוס בישיבת בעלי המניות, והוסיף כי בדיוק לפני 27 שנה, ב-1994, הוקמה החברה.
1 צפייה בגלריה
ג'ף בזוס
ג'ף בזוס
ג'ף בזוס
(עיבוד תמונה. צילום: AP, רויטרס)
בזוס בן ה-57, שהפך את אמזון מחנות ספרים אונליין לענקית קניות מקוונות ומחזיק בהון של 167 מיליארד דולר, הודיע על פרישתו כבר בפברואר, אולם רק אמש מסר את המועד. הוא יהפוך ליו"ר החברה ויתמקד ביוזמות ובמוצרים חדשים.
בנוסף, אמזון הודיעה אמש כי היא רוכשת את אולפני הקולנוע MGM בהוליווד תמורת כ-8.45 מיליארד דולר. יש לציין כי בדצמבר האחרון הוערך השווי של MGM ב-5.5 מיליארד דולר בלבד. מדובר ברכישה השנייה הכי גדולה בתולדות אמזון, אחרי העסקה שבה קנתה את רשת שיווק המזון Whole Foods תמורת 13.7 מיליארד דולר ב-2017.
"אמזון תסייע לשמר את המורשת ואת קטלוג הסרטים של MGM, ותספק ללקוחות גישה טובה יותר ליצירות האלה. באמצעות הרכישה הזאת, אמזון תאפשר ל-MGM להמשיך לעשות את מה שהיא עושה הכי טוב: לספר סיפורים בצורה נהדרת", נמסר בהודעה על העסקה.