ענקית הטכנולוגיה אמזון הודיעה אמש (שלישי) כי ג'ף בזוס, מנכ"ל החברה ואחד מהאנשים העשירים בעולם, יפרוש מתפקידו ברבעון השלישי של השנה ויעבור לשמש כיו"ר החברה. אנדי ג'סי, מנכ"ל חטיבת המחשוב ושירותי הענן של אמזון (AWS), ייכנס לתפקיד המנכ"ל במקומו. אומנם בזוס טוען כי עדיין יישאר מעורב ולא מדובר בדיוק בפרישה, אך בכל זאת בדקנו מה כבר אפשר לספר על המנכ"ל החדש שצפוי להוביל את אחת מהחברות הגדולות בעולם.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
3 צפייה בגלריה
"לא מדובר בפרישה". המנכ"ל היוצא, ג'ף בזוס
"לא מדובר בפרישה". המנכ"ל היוצא, ג'ף בזוס
"לא מדובר בפרישה". המנכ"ל היוצא, ג'ף בזוס
(צילום: AP)
ג'סי (53), שהצטרף לחברה בשנת 1997 וראה אותה הופכת למעצמת טכנולוגיית ענן (Cloud), מאמין שהמפתח להצלחה ארוכת טווח הוא כל הזמן להמציא את עצמך מחדש. בדצמבר האחרון, הוא אמר לעובדי החברה: "אתה חייב להמשיך להמציא מחדש כל הזמן, גם כשהמצב טוב. אתה חייב לשאוף בעקשנות להשגת האמת ולהבין מה עובד ומה לא עובד". כדוגמה לכך, הוא הציג את ההחלטה של ענקית הסטרימינג נטפליקס לסגור את עסקי השכרת ה-DVD שלה בזמנו לטובת פיתוח שירותי הסטרימינג (צפייה ישירה).
ההתמקדות של ג'סי בעתיד הולכת יד ביד עם תפקידו הנוכחי בחברה: להוביל את אמזון לתוך שוק חדש ומתפתח של מחשוב מבוסס ענן (Cloud Computing). טכנולוגיית ענן, למי שלא מכיר, מבססת את כוח המחשוב העיקרי של אדם פרטי או של חברה על שרתים שיתופיים, ובכך מאפשרת גישה נוחה לכל משתמש למאגר שיתופי חזק של משאבי מחשב. משמע, במקום לבצע את כל פעולות המחשוב על המחשב האישי שלי, אני משתמש יחד עם עוד אנשים במאגר אחד של שרתי ענק, המוקצים לי באופן וירטואלי.
3 צפייה בגלריה
שירותי הענן של אמזון - AWS
שירותי הענן של אמזון - AWS
הקורונה עשתה טוב לתחום. שירותי הענן של אמזון, AWS, עם המוטו של ג'סי: "להמציא מחדש"
(צילום: shutterstock)
שירותי הענן של אמזון הם אחד המובילים כיום בשוק ומספקים לחברות רבות בשוק אפשרות לאחסן ולהשתמש בשרתים שלה על מנת לבצע פעולות מחשב מורכבות. למעשה, חברות רבות בארץ ובעולם, ביניהן כאלה שמספקות שירותים למיליוני אנשים בכל רגע נתון, כמעט ולא משתמשות כיום בשרתים אישיים הנמצאים פיזית במשרד בו הן ממוקמות, אלא שוכרות מאמזון, או מחברה אחרת (גוגל או מייקרוסופט למשל), את שירותי הענן שלה.
ובחזרה לג'סי. המנכ"ל הנכנס הצטרף לאמזון אחרי שסיים את לימודיו בבית הספר לעסקים של האוניברסיטה היוקרתית הרווארד. הוא עבד בתור העוזר הטכני של בזוס בתחילת שנות ה-2000 והיה לאחד הגורמים המרכזיים שדחף את החברה מחוץ לגבולות הגזרה של מכירת ספרים.
הגישה של ג'סי לאמץ שינויים חדשים ולרצות להתפתח באופן תמידי סייעה לבזוס לסמן אותו כמועמד מוביל לניהול החברה. זאת במיוחד לאחר שג'ף ווילק, מנהל הפעילות הצרכנית של החברה ואחד ממקורביו של בזוס, החליט לפרוש מתפקידו לאחר 21 שנים.
3 צפייה בגלריה
אנדי ג'סי מנכ"ל אמזון אמאזון
אנדי ג'סי מנכ"ל אמזון אמאזון
אנדי ג'סי, מנכ"ל אמזון הנכנס
(צילום: רויטרס)
והקורונה? עשתה טוב לשירותי הענן, לטענת ג'סי. "כשנסתכל אחורה על ההיסטוריה של טכנולוגיית הענן, אנחנו נראה שמגפת הקורונה עזרה להאיץ את אימוץ הטכנולוגיה הזו בכמה שנים", הוא אמר.
אחד מהאתגרים המרכזיים של ג'סי כעת הוא להחזיר את ההפסד של 10 מיליארד דולר שהרוויחה מחוזה שהיה לה עם הפנטגון וכעת עבר למייקרוסופט. למעשה, ג'סי לא חסך במילים וטען שהנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, התערב באופן בלתי ראוי בתהליך.
וכאשר הוא לא מוביל את טכנולוגיית הענן של אמזון ומתקוטט עם הנשיא? ג'סי ידוע גם בחיבתו הגדולה לספורט. למעשה, הוא הבעלים המשותף של הקראקן, קבוצת הוקי מקצועית הממוקמת בסיאטל.
ומה בזוס צפוי לעשות כעת? ראשית כל, כאמור, בזוס יישאר יו"ר אמזון וטוען כי יהיה מעורב בעיקר ב"יוזמות ובמוצרים חדשים". יתרה מכך, הוא גם הבעלים של העיתון המצליח הוושינגטון פוסט ושל החברה בלו אוריג'ן (Blue Origin), המנסה להוזיל את העלויות של טיסה לחלל באמצעות פיתוח אמצעי שיגור רב-פעמיים. בנוסף, בזוס גם מוביל יוזמות פילנתרופיות העוסקות בסיוע לחסרי בית והקים קרן הנועדה לממן מדענים שעוסקים בהגנת הסביבה.