חברת מקורות מבקשת מהממונה על השכר באוצר קובי בר נתן לאשר לה להרחיב את היקף העבודה מהבית של חלק מהעובדים, כך שאלו יוכלו לעבוד יומיים בשבוע מהבית במקום יום אחד בלבד כפי שהנחה לאחרונה משרד האוצר.

לפני כשבועיים הפיץ בר נתן הנחיה למעסיקים במגזר הציבורי להיערכות לחזרה לשגרה ולפיה העובדים יוכלו להמשיך ולעבוד יום בשבוע מהבית, וזאת בתוקף לשישה חודשים.
1 צפייה בגלריה
היערכות מקורות לגל החום
היערכות מקורות לגל החום
פעילות שוטפת במקורות
(צילום: דוברות מקורות)
במקורות מבקשים כעת לאפשר להם להרחיב את העבודה מרחוק. בפנייה מטעם סמנכ"ל משאבי אנוש ומינהל במקורות, אשר בן שושן, למשנה הממונה על השכר אפי מלכין, טוענת מקורות כי בשנה האחרונה נצבר אצלה ניסיון רב בנושא העבודה מרחוק, והחברה מעוניינת לשמר את היתרונות המרכזיים הגלומים במתכונת זו ובאים לידי ביטוי בהגברת פרודוקטיביות של העובדים, שביעות רצון, שימור עובדים, פוטנציאל לחיסכון במשאבים וכו'.
לפי מקורות, בתקופת מגפת הקורונה היא עמדה בכל יעדיה לאספקת מים באופן מלא וללא אירועים חריגים. בתקופה זו עבדו כ-30% מעובדי החברה במקביל מהבית באופן מלא. "מאליו ברור כי היערכות של החברה לעבודה מהבית בוצעה זה מכבר וכללה יצירת תשתיות טכנולוגיות מתאימות ובכלל זה מענה לאיומי הסייבר ואבטחת מידע, הדרכות והשתלמויות למנהלים באשר לאתגרים בניהול היברידי, תקשורת פנים ארגונית, מעקב ובקרה אחרי תפוקות, ביצוע סקרי שביעות רצון בקרב העובדים והמנהלים ועוד", נכתב בפנייה.
לפי מקורות, האפשרות לעבודה מרחוק נוגעת לכ-40% מהעובדים וכוללת בעיקר את עובדי מטה החברה, מטות המרחבים האזוריים וחטיבת התפעול והאחזקה, שאופי עבודתם מאפשר זאת.
גורמים באוצר אומרים כי הנושא ייבחן וטרם התקבלו החלטות.