שש שנים אחרי סגירת מפעל מגבות ערד טקסטיל בערד בבעלות משפחת היימן מארה"ב, בעלי סטנדרט טקסטיל, והעתקת פעילותו למפעלים בירדן, נודע לממון ול-ynet כי בחודשים האחרונים חיסלה החברה את כל פעילותה בירדן.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החברה פיטרה את 500 העובדים הירדנים והחזירה את מבנה המפעלים לממשלת ירדן לאחר שהפעילות לא הייתה כלכלית: עלות שכר העבודה בירדן עלתה בעקביות וכן עלות האנרגיה. בנוסף, נשרף חלק ממפעל האריגה של ערד במקום. מערד נמסר שהייצור הועתק למפעלים ולקבלני משנה בהודו ובמזרח. חלק קטן מפעילות התפירה בתחום המצעים הועתק חזרה למפעל בערד.
1 צפייה בגלריה
מפעל מגבות ערד הישן שנסגר
מפעל מגבות ערד הישן שנסגר
מפעל מגבות ערד הישן שנסגר
(צילום: הרצל יוסף)
סגירת המפעל בערד לוותה בפיטורי יותר מ-200 תושבי העיר ויצרה משבר תעסוקתי. לאחר סגירת המפעל נשאר במקום מטה ישראלי שניהל את הפעילות בירדן והיה אחראי לשיווק ולאספקת מצעים ומגבות מירדן לשוק המוסדי הישראלי.
בעקבות השינויים החליט גארי היימן, יו"ר ובעלי סטנדרט, למקד את הפעילות בישראל ביבוא ובשיווק מגבות, מצעים ואביזרים משלימים לבית תחת המותג ערד. אלה ישווקו ברשת חנויות שהוקמה בחודשים האחרונים תחת המותג ערד ומונה כ-10 סניפים במתכונת של חנויות מפעל.
אסף סוויסה, המנכ"ל החדש של פעילות ערד בישראל, אמר לממון ול-ynet: "דווקא בימים אלה של קורונה הצלחנו לצאת לצמיחה חדשה בזכות הציונות של גארי היימן".