בצל משבר הקורונה, הפופולריות של המטבע הווירטואלי המוביל ממשיכה לזנק והשבוע הוא שבר שיא נוסף כאשר הגיע לשווי של 34,366 דולר. "יש פה מגמה לאורך הרבה שנים. יותר ויותר אנשים מאמינים בביטקוין. ככל שיותר אנשים מבינים שיש פה משהו חדש עם פוטנציאל לעשות שינוי משמעותי בכלכלה של העולם, השער עולה", כך טען הבוקר מני רוזנפלד, יו"ר ארגון הביטקוין הישראלי, בריאיון לאולפן ynet.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הוא הוסיף: "אפשר לדבר על עוד כמה דברים שקרו בחודשים האחרונים וכנראה שרק עכשיו רואים את התוצאות שלהם, ביניהם השקעות של גופים גדולים כמו חברת מיקרו-סטרטג'י (MicroStrategy) ופייפאל (PayPal). כל זה מגדיל את האמון ומשפיע על השווי של המטבע".
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה מטבע ביטקוין
אילוסטרציה מטבע ביטקוין
ביטקוין. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
יחד עם זאת, רוזנפלד הזהיר: "חשוב לציין שהביטקוין גם ירד מתישהו. הוא לא יכול רק לעלות כל הזמן. אני עדיין מושקע ושכל אחד יקבל את ההחלטות עבור עצמו. אני כן אגיד, שגם כשהביטקוין הגיע ל-32 דולר, לא 32 אלף, אמרו 'זה גבוה מדי'. כך גם כשהוא זינק למאה דולר, לאלף דולר ול-20 אלף דולר. תמיד שאלו אם זה לא היה מאוחר מדי ונראה שזה לא היה, יכול להיות שגם עכשיו זה לא מאוחר מדי.
"מעבר לכך, אם התרחיש הכי אופטימי בו כולם משתמשים בביטקוין יתקיים, הפוטנציאל של השער יכול להיות הרבה יותר גבוה מעכשיו. אבל שוב, מדובר בתרחיש האופטימי", מדגיש רוזנפלד.
בהמשך ישיר לכך, בסוכנות הידיעות בלומברג דווח היום כי הבנק הגדול בארה"ב, ג'יי.פי מורגן צ'ייס, מעריך כי בטווח הארוך, שווי המטבע יכול להגיע ל-146 אלף דולר. "הפחתת ההשקעות הפרטיות בזהב וצמצומו כאלטרנטיבה, פירושו עליות לביטקוין לאורך זמן", טענו בבנק.

"אנשים נהרו חזרה לביטקוין כי הוא לא מטבע פוליטי"

ויקי אוסלנדר, פרשנית כלכלית של כלכליסט, הוסיפה: "כמו כל מטבע, גם הביטקוין מבוסס רק על האמון שאנשים מייחסים אליו. אם אנשים ימשיכו להאמין בו, הוא ימשיך לעלות. בכל מקרה, כמו כל השקעה, שווה לפזר. הביטקוין הוא המטבע הכי פופלרי והכי ותיק, עם הכי הרבה אנשים שמשתתפים במסחר שלו, ויש מטבעות וירטואלים נוספים עם סיכונים כאלו ואחרים".
באשר להשפעת מגיפת הקורונה על הזינוק המתמשך של הביטקוין בשבועות האחרונים, מסבירה אוסלנדר: כשהמגיפה רק פרצה, אז המטבע התנהג כמו כל נכס מסוכן אחר - הוא ישר קרס. אנשים ברחו ממנו ופחדו ממנו, כמו משוק המניות ומהרבה דברים אחרים. בהרבה מובנים, התגלה כי הביטקוין הוא למעשה איננו אותו 'חוף מבטחים' או 'התחליף הגדול החדש לזהב', אלא אנשים מתייחסים אליו בתור נכס ספקולטיבי ומסוכן, ולכן הם ברחו ממנו ברגע המשבר.
"אבל, ככל שהמגיפה המשיכה להתקדם וראו שמדובר על אירוע ארוך טווח", מוסיפה אוסלנדר, "חזרו אל הנכס הזה, כמו שחזרו לנכסים אחרים, ודווקא בגלל שרואים הרבה יותר מעורבות ממשלתית בכלכלה, אנשים דווקא נהרו עוד יותר למטבע בגלל שהוא מטבע מאוד לא פוליטי ולא מכוון להתנהגויות ממשלתיות, אלא מבוסס הרבה יותר על קהל המחזיקים שלו".